31 Οκτωβρίου 2011

Η επίδραση της δυσλεξίας στη συμπεριφορά του παιδιού


Η δυσλεξία, εκτός από δυσκολίες στη γραφή και στην ανάγνωση, συνήθως επηρεάζει και τα συναισθήματα αλλά και τη συμπεριφορά του παιδιού. Τα πιο συνήθη παραδείγματα είναι τα ακόλουθα.
  • Μηχανισμοί αναπλήρωσης. Επιδιώκει να τραβήξει την προσοχή συμμαθητών και δασκάλων με απειθαρχία, συμπεριφορά κλόουν, αδιαφορία, συνεχή κίνηση στην τάξη.
  • Φοβία και απομόνωση. Είναι φοβισμένο, ανήσυχο, συναισθηματικά ασταθές, θλιμμένο, απαισιόδοξο, απαθές, ασυγκίνητο. 

    Παρουσιάζει ψυχοσωματικά φαινόμενα όπως εμετός, κοιλόπονος, διαταραχές διατροφής (ανορεξία, πολυφαγία κτλ), αϋπνία ή ύπνος με εφιάλτες, αρρωσταίνει εύκολα.

Επιθετικότητα. Υποτιμά, κοροϊδεύει, κατηγορεί τα άλλα παιδιά, κάνει συστηματικά το αντίθετο από ότι του λένε, είναι ενοχλητικό και υπερευαίσθητο σε κάθε παρατήρηση. Αυτό ίσως οφείλεται στην αρνητική συμπεριφορά που μπορεί να λαμβάνει από συμμαθητές ή και δασκάλους!
    Πρέπει εδώ να σημειώσω ότι δεν παρουσιάζουν τα παραπάνω όλα τα παιδιά με δυσλεξία. Το κάθε άτομο είναι διαφορετικό και η επίδραση που μπορεί να έχει η δυσλεξία στη συμπεριφορά σχετίζεται με τον χαρακτήρα του παιδιού αλλά και από το περιβάλλον του.
    Αν είστε γονείς, κοιτάξτε για τέτοια στοιχεία και προσπαθήστε να βοηθήσετε το παιδί!
    Αν είστε δάσκαλος, προσπαθήστε να καταλάβετε πόσο δύσκολη είναι η σχολική καθημερινότητα για τα δυσλεξικά παιδιά και προσπαθήστε να τα βοηθήσετε! 

    Σοφία Τσιντσικλόγλου
    Ειδική Παιδαγωγός
    sofiatsin@gmail.com
    paidagwgos.blogspot.gr

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου