9 Νοεμβρίου 2009

Μήπως είσαι αδιάβαστος στο μάθημα της δυσλεξίας;

 
Σχεδόν 6 χρόνια που δουλεύω (ιδιωτικά) ως ειδική παιδαγωγός με παιδάκια με μαθησιακές δυσκολίες, έχω γνωρίσει αρκετούς δασκάλους δημοτικού, καθώς πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντική η συνεργασία του ειδκού με τον εκάστοτε δάσκαλο.
Με λύπη μου μπορώ να πω ότι οι περισσότεροι είτε έχουν άγνοια περί μαθησιακών δυσκολιών, είτε δεν ενδιαφέρονται και δεν θέλουν να ασχοληθούν με τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες. Χαρακτηριστικά, μιλώντας με μία δασκάλα τρίτης δημοτικού για μια μαθήτρια της με δυσλεξία και υπερκινητικότητα, είπε οτι άφηνε το παιδί να βγαίνει στην αυλή ή να κινείται μέσα στην τάξη την ώρα του μαθήματος, προκειμένου να μην "ενοχλεί"...!!! 
Υπήρχαν βέβαια και δάσκαλοι οι οποίοι έδειξαν πραγματικό ενδιαφέρον, άκουσαν με προσοχή τις συμβουλές μου και πιστεύω ότι θα έψαξαν και παραπέρα το θέμα.
Κατά τη γνώμη μου, στην εποχή της ελεύθερης πρόσβασης σε γνώσεις, δεν είναι δυνατόν να υπάρχει εκπαιδευτικός που να μην έχει διαβάσει κάποια βασικά πράγματα για τις μαθησιακές δυσκολίες. Στις περισσότερες σχολικές τάξεις υπάρχουν το λιγότερο εάν παιδί με μαθησιακές δυσκολίες. Θα ήταν πολύ καλό αν οι δάσκαλοι καταλάβαιναν πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος τους όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και στην ψυχική ανάπτυξη του παιδιού. Νομίζω ότι αυτή η γελοιογραφία τα λέει ολα!!!

2 σχόλια:

  1. Υπάρχει και μια τρίτη κατηγορία δασκάλων. Είναι αυτοί που αρνούνται την ύπαρξη των μαθησιακών δυσκολιών. Μία μάλιστα που ξέρω έγινε και διευθύντρια!

    Πέρα από αυτά, πολλοί δάσκαλοι απλώς δε διαβάζουν. Δε διαβάζουν βιβλία για τη διδακτική της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Φυσικών Επιστημών, της Ιστορίας. Με τις Μαθησιακές Δυσκολίες θα ασχοληθούν; Δυστυχώς, δεν αντιμετωπίζουν το επάγγελμα σαν επιστήμη που συνεχώς εξελίσσεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή