26 Φεβρουαρίου 2010

Τι χρειάζεται ένα παιδί με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής υπερκινητικότητας

Τι χρειάζεται ένα παιδί με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής υπερκινητικότητας:
Είναι σημαντικό το σπιτικό περιβάλλον του παιδιού με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής υπερκινητικότητας να αποκτά μια σταθερή, ήρεμη μορφή.

  • Ο χώρος:
Οι χώροι του σπιτιού είναι οργανωμένοι και τακτοποιημένοι
Η επίπλωση και τα χρώματα του σπιτιού εκπέμπουν ηρεμία
Το παιδί έχει μια γωνιά στο σπίτι όπου μπορεί να βρίσκεται χωρίς να το ενοχλήσουν
Να μην μπαινοβγαίνουν άνθρωποι συνέχεια

  • Η θέση:
Τα πράγματα (παιχνίδια, ρούχα, πιάτα, κλπ) έχουν σταθερή θέση στο σπίτι
Το παιδί έχει την δική του θέση στο τραπέζι
Να υπάρχει η δυνατότητα να ηρεμήσει ο μικρός σε ένα ήσυχο μέρος του σπιτιού που και που (time out)
Το παιδί χρειάζεται ένα σταθερό μέρος για να γράφει τα μαθήματα του.
Να κυλάει η ημέρα όσο το δυνατόν με ένα σταθερό πρόγραμμα

  • Αξίες:
Να ενθαρρύνουμε θετική συμπεριφορά (με επαίνους και επιβραβεύσεις)
Να είναι ξεκάθαρα τα όρια
Να προσπαθήσουμε (σε περίπτωση αταξίας ή διαμάχης) να πούμε με λίγα λόγια και ξεκάθαρα γιατί δεν επιτρέπεται αυτό
Να περιορίσουμε τις τιμωρίες και να μην διαρκούν πολλή ώρα
Η τιμωρία να είναι ελαφριά, αλλά συνεπής, και να μείνουμε κοντά στο παιδί (για να μην αισθάνεται απόρριψη)

  • Κανόνες και συμφωνίες:
Οι κανόνες να είναι απλοί και σαφές
Να γίνουν συμφωνίες για διάφορα θέματα (το μάζεμα των παιχνιδιών, δουλειές στο σπίτι)
Να υπάρχει σταθερή ώρα που σηκωνόμαστε, τρωμε, πάμε στο σχολείο, κοιμόμαστε, κλπ
Να μην δίνουμε πολλές εντολές ή εργασίες ταυτόχρονα, αλλά μόνο μια
Να μην δίνουμε πολλές πληροφορίες μαζεμένες

  • Σχέση/ στοργή:
Να υποστηρίζουμε το παιδί πάντα (επίσης όταν δίνουμε τιμωρία)
Να δείξουμε στο παιδί ότι το αγαπάμε, και χωρίς λόγια
Να μας ενδιαφέρει πάντα ο, τι κάνει το παιδί
Να ακούμε καλά το παιδί
Να δίνουμε σημασία στο παιδί, ειδικά όταν συμπεριφέρεται καλά

  • Ερεθίσματα:
Να προσφέρουμε στο παιδί αρκετές δυνατότητες για παιχνίδι
Να προσφέρουμε αρκετές δραστηριότητες έξω από το σπίτι
Να προσφέρουμε την δυνατότητα να φέρει έναν φίλο μαζί του στο σπίτι
Να δημιουργήσουμε δυνατότητες όπου μπορεί να εκτονωθεί
Να υποστηρίξουμε το παιδί όταν του συμβαίνουν απογοητεύσεις και αποτυχίες και να του δώσουμε την αίσθηση ότι αξίζει
  • Έλεγχος:
Να ελέγξουμε την κατάσταση όχι για να είμαστε ο κυρίαρχος αλλά για να καθοδηγήσουμε
Οι γονείς να ακολουθούν μια γραμμή
Να είναι συνεπείς και οι δύο
Να παρθούν ξεκάθαρες και μελετημένες αποφάσεις, αλλά γρήγορες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου