26 Μαρτίου 2010

Θεραπεύεται η Δυσλεξία;



Πολλοί γονείς με ρωτούν πότε το παιδί θα ξεπεράσει τη δυσλεξία, πότε θα φύγουν τα συμπτώματα...Είναι το άγχος κάθε γονέα που περιμένει θαύματα από τον ειδικό παιδαγωγό!! 

Όμως, η δυσλεξία ΔΕΝ είναι ασθένεια....επομένως ΔΕΝ θεραπεύεται.
Αυτό σημαίνει ότι το πραγματικά δυσλεξικό παιδί θα εξελιχθεί σε δυσλεξικό ενήλικα. 
Οι ικανότητες όμως των δυσλεξικών παιδιών βελτιώνονται αρκετά με την εφαρμογή ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Γι αυτό και η έγκαιρη αντιμετώπιση της έχει καθοριστική σημασία για την εξέλιξη των δυσλεξικών ατόμων. 
Για να θέσουμε με βεβαιότητα τη διάγνωση της δυσλεξίας θα πρέπει το παιδί να έχει φοιτήσει τουλάχιστον 2 χρόνια στο σχολείο, αφού η αναγνωστική του ικανότητα θα πρέπει να υπολείπεται κατά 2 χρόνια από την αναμενόμενη για το δείκτη νοημοσύνης του.

Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
sofiatsin@gmail.com
paidagwgos.blogspot.gr

4 σχόλια:

  1. μια απαραίτητη διόρθωση, μιλάμε σαφώς για "εντοπισμό" συνήθως και όχι "διάγνωση" γιατί αμέσως ο γονιός το αντιμετωπίζει σαν ασθένεια. Η δυσλεξία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία που με διάφορες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις καταφέρνουμε να μειώνουμε τα συμπτώματά της. Ικανότητες έχουν, απλά το εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι σε θέση να τις δεχθεί. σε θέματα που αφορούν τρισδιάστατη σκέψη είναι πολύ πιο μπροστά (αυτό απο τη βιβλιογραφία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. episis ginetai prwimi anixneusi hdh apo to nipiagogeio, me megali epifulaksi alla ostoso exoume protes endeikseis, opws provlimata prosanatolismou ston xwro, provlimata stin seiro8etisi, klp. auta apaitoun eidiki ekpaideusi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σίγουρα μπορεί να υπάρχουν κάποια σημάδια από πολύ μικρή ηλικία. Όμως επίσημα η διάγνωση (ή εντοπισμός) από τα κέντρα διάγνωσης μαθησιακών δυσκολιών, γίνονται από τη β' δημοτικόύ και μετά. Επίσης, στη νηπιακή ηλικία δεν μπορύμε να μιλήσουμε για δυσλεξία, γιατί το παιδί δεν έχει επαφή με γραφή και ανάγνωση. Άρα δυσκολίες σε αυτή την ηλικία μπορεί να σημαίνουν και άλλα πράγματα. Τα παιδιά με δυσλεξία ασφαλώς και έχουν ικανότητες, συχνά περισσότερες από συνομίληκα παιδιά. Όσον αφορά το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχω πολλές φορές επισημάνει τις τραγικές ελλείψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. τα κρατικά κέντρα δυστυχως μας δίνουν μια κακή εικόνα μεχρι στιγμής κ προσωπικά έχω δει παιδιά γυμνασίου να πανηγυρίζουν για την απαλλαγή από την γραπτή εξέταση ενώ απλά είχαν "κενά". εφόσον υπάρχουν εργαλεία όπως το Α τεστ, το Αθηνά τεστ και το Davis που είναι αρκετά αξιόπιστα για την ανίχνευση της δυσλεξίας, το θεωρώ πιο έντιμο να γίνεται χρήση αυτών παρά εκμετάλλευση από ανειδίκευτους (το τονίζω γιατί απο προσωπική πείρα αυτό έχω διαπιστώσει απο 2 ΚΕΔΥ σε διαφορετικά μέρη της πατρίδας μας) που υποχωρούν μπροστά στις απαιτήσεις των γονέων για το χαρτί σε μεγαλύτερη ηλικία και πολλές φορές άδικα. Στο εξωτερικό υπάρχει μεγαλύτερη μέριμνα η οποία δεν σταματά στην δευτεροβάθμια. βεβαια το ζητούμενο είναι το κενό στην πρωτοβάθμια όσον αφορά τον εντοπισμό και μετέπειτα την υποστήριξη ακόμα και στην τριτοβάθμια. Μπορεί στην Αγγλία πχ να μην υπάρχει τόση στήριξη στην πρωτοβάθμια μα σε κάθε πανεπιστήμιο υπάρχει υπηρεσία στην οποία απευθύνονται τα άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. δν θελω να γκρινιάζω, πάντα θέλω να ελπίζω για το καλύτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή