21 Μαρτίου 2010

Παρέμβαση- αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών

Η αντιμετώπιση μπορεί να ξεκινήσει και πρώιμα με παρέμβαση σε παιδιά νηπιακής ηλικίας που πάνε παιδικό σταθμό ή νηπιαγωγείο. 

Η ενίσχυση δεξιοτήτων άμεσα σχετιζόμενων με τη σχολική ετοιμότητα , βοηθάει ιδιαίτερα στην ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο σχολείο καθώς τα παιδιά βρίσκονται έτοιμα να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες του σχολικού προγράμματος. Είναι απαραίτητη κυρίως σε παιδιά που μπορεί να ανήκουν στις ομάδες ‘υψηλού κινδύνου’ όπως τα παιδιά με κινητικές δυσλειτουργίες , δίγλωσσα παιδιά, με κακή πλευρίωση κ.τ.λ.



Η έγκαιρη παρέμβαση επιτρέπει την αντιμετώπιση των δυσκολιών πριν γίνουν ανυπέρβλητες και πριν δημιουργηθούν ψυχοκοινωνικές δυσκολίες στο παιδί λόγω αυτών.

Η αποκατάσταση μπορεί να γίνει με ιδιαίτερα μαθήματα ή σε ομάδες από εξειδικευμένους θεραπευτές. Το θεραπευτικό πρόγραμμα πηγάζει από τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού. Στο πρώτο στάδιο , καθορίζεται το πρόβλημα, εστιάζονται οι τεχνικές και το συγκεκριμένο θέμα διδασκαλίας. Στο δεύτερο στάδιο καθορίζονται οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι, οι οποίοι επαναξιολογούνται και τροποποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Οι δραστηριότητες βασίζονται στη συστηματικότητα που δίνονται και σε αυστηρά δομημένο πρόγραμμα.

Η διδασκαλία στρατηγικών, κατάτμηση και ομαδοποίηση πληροφοριών, η χρήση τεχνολογικών μέσων και η ενίσχυση της αυτοπαρατήρησης, της επίγνωσης του μαθητή σε αυτό που κάνει και γιατί το κάνει, και της αυτό βαθμολόγησης, είναι μόνο μερικοί τρόποι παρεμβατικής προσέγγισης.

Η ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση ενισχύει την αυτό εκτίμηση του παιδιού, προετοιμάζει το μαθητή για πιθανές αποτυχίες του, ενημερώνει τον ίδιο, τους γονείς και το σχολείο για τη δυσκολία του, ώστε ο φόβος, η αγωνία και το άγχος να μειωθεί.

Σημαντικό είναι να αναφερθεί η πολύτιμη συνεργασία των γονέων και των εκπαιδευτικών. Επίσης η ατμόσφαιρα αποδοχής δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Η κατάλληλη στήριξη ενισχύει τη θετική στάση απέναντι στη μάθηση.

Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
sofiatsin@gmail.com
paidagwgos.blogspot.gr




1 σχόλιο:

  1. Για την αντιμετώπιση γνωστικών και μαθησιακών δυσκολιών σε υπολογιστή, διατίθεται στην Ελλάδα και Κύπρο το σύστημα RehaCom. Το RehaCom αποτελεί το μόνο παγκοσμίως ολοκληρωμένο σύστημα νευροψυχολογικής αποκατάστασης γνωστικών και μαθησιακών διαταραχών με χρήση υπολογιστή. 30 ειδικές δραστηριότητες στον υπολογιστή αντιμετωπίζουν προβλήματα μνήμης, προσοχής, αντίληψης, λήψης αποφάσεων, οπτικο-κινητικού συντονισμού, κτλ.

    Το RehaCom είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιας έρευνας νευροψυχολογίας και κλινικών δοκιμών σε Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια και βρίσκεται στην αγορά πάνω από 20 χρόνια με περισσότερα από 1000 κέντρα στον κόσμο να το χρησιμοποιούν καθημερινά. Το σύστημα διατίθεται μεταφρασμένο σε 16 γλώσσες συμπεριλαμβανομένων των Ελληνικών.

    Η εκπαίδευση μέσω RehaCom βασίζεται σε οπτικοακουστικά ερεθίσματα από τον υπολογιστή στα οποία ο εκπαιδευόμενος πρέπει να ανταποκριθεί επιτυχώς χρησιμοποιώντας τα πλήκτρα ή το ποντίκι του υπολογιστή. Η προσπάθεια του εκπαιδευόμενου, ανάλογα με την επιλεγμένη δραστηριότητα, απαιτεί την απομνημόνευση εικόνων, κειμένου ή σειράς διαδικασιών, αναγνώριση αντικειμένων, εκτέλεση απλών ενεργειών, λήψη αποφάσεων, κ.α.

    Ο ειδικός παιδαγωγός/θεραπευτής μπορεί να επιλέξει τις κατάλληλες δραστηριότητες και το χρόνο εκπαίδευσης για κάθε ένα εκπαιδευόμενο, ενώ ο υπολογιστής αναλαμβάνει να προσαρμόσει το επίπεδο της γνωσιακής δυσκολίας σύμφωνα με την προσπάθεια του εκπαιδευόμενου χωρίς να είναι απαραίτητη η διαρκής εποπτεία του θεραπευτή. Επιπρόσθετα, παρέχεται η δυνατότητα στον ειδικό παιδαγωγό να καταγράψει και να παρακολουθήσει σε βάθος χρόνου την αποτελεσματικότητα της θεραπείας και να αξιολογήσει ποσοτικά την εξέλιξη της εκπαίδευσης.

    Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο site μας www.ostraconmed.com/rehacom

    Ostracon Ε.Π.Ε.
    23ης Οκτωβρίου 28
    Λάρισα Τ.Κ.41222
    2410-285477 / fax 2410-285477
    info@ostraconmed.com
    www.ostraconmed.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή