24 Απριλίου 2012

Χρήσιμες συμβουλές για δασκάλους δημοτικού σχολείου

Σε κάθε τάξη υπάρχει το λιγότερο ένας μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες, οπότε κάθε σωστός εκπαιδευτικός οφείλει να ενημερωθεί και να βρει τρόπους για να βοηθήσει αυτά τα παιδιά.

ΠΡΕΠΕΙ

Να ενθαρρύνετε το παιδί και να το επιβραβεύευε όποτε μπορείτε
Να βρίσκετε πράγματα στα οποία είναι καλό
Να του βάζετε λιγότερη δουλειά για το σπίτι (π.χ. μικρότερες εργασίες ή να επισημαίνετε τα πράγματα που πρέπει να μάθει)
Να βαθμολογείτε το περιεχόμενο των γραπτών του (όχι την ορθογραφία) 
Να σημειώνετε τα σωστά αντί να υπογραμμίζετε τα λάθη
Να το βαθμολογείτε με βάση τις προφορικές απαντήσεις, όποτε αυτό είναι δυνατό
Να το βοηθάτε να προφέρει σωστά τις λέξεις
Να το βάζετε να καθίσει στο μπροστινό μέρος της τάξης για να το βοηθάτε
Να βεβαιώνεστε ότι κατάλαβε και απομνημόνευσε τις οδηγίες
Να γράφετε καθαρά στον πίνακα τις σημαντικές λέξεις
Να του αφήνετε πολύ χρόνο για να αντιγράψει απο τον πίνακα - θα ήταν καλό αν χρησιμοποιούσατε διαφορετικό χρώμα κιμωλίας για κάθε γραμμή κειμένου στον πίνακα
Να γράφετε στο τετράδιο που παίρνει στο σπίτι του τις εργασίες που πρέπει να κάνει και τα σημαντικά πράγματα που πρέπει να έχει μαζί του την επομένη, για παράδειγμα το ανθολόγιο, κάποιο τετράδιο κ.λ.π.

ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ

Να υποχρεώνετε ένα δυσλεξικό παιδί να διαβάζει δυνατά μπροστά σε άλλους, αν δεν το θέλει
Να το γελοιοποιείτε ή να το ειρωνεύεστε
Να διορθώνετε στα γραπτά του όλα τα λάθη, είναι αποθαρρυντικό
Να του δίνετε καταλόγους με λέξεις για να μάθει την ορθογραφία τους, θα τα καταφέρει μόνο αν του δώσετε δύο - τρεις λέξεις και είναι καλύτερα να μοιάζουν, για παράδειγμα φύλο, ξύλο, σκύλος κλπ.
Να το υποχρεώνετε να ξαναγράφει τις εργασίες του
Να το συγκρίνετε με τους άλλους μαθητές
Να το υποχρεώνετε να αλλάξει το γραφικό του χαρακτήρα (π.χ. να βάζει ουρίτσες στα γράμματα)
 
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ
Ένα δυσλεξικό άτομο κουράζεται πιο γρήγορα, πρέπει να καταβάλλει πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια και συγκέντρωση
Μπορεί να διαβάζει σωστά ένα κείμενο και να μην το κατανοεί
Μπορεί να έχει μεγάλο πρόβλημα με τους αριθμούς (π.χ. την προπαίδεια), με την ανάγνωση της μουσικής ή με οτιδήποτε απαιτεί την ερμηνεία συμβόλων
Έχει συνήθως δυσκολία στην εκμάθηση ξένων γλωσσών
Δεν έχει σταθερή απόδοση
Μπορεί να παραλείψει μία ή περισσότερες λέξεις ή να γράψει μια λέξη δύο φορές
Δεν μπορεί να κρατήσει καλές σημειώσεις γιατί δεν μπορεί να ακούει και να γράφει συγχρόνως
Αν απομακρύνει το βλέμμα του από το βιβλίο που διάβαζε ή τον πίνακα από τον οποίο αντέγραφε μπορεί να έχει μεγάλη δυσκολία να ξαναβρεί σε ποιο σημείο ήταν
Διαβάζει αργά λόγω των δυσκολιών που έχει, για αυτό και το πιέζει συνέχεια ο χρόνος
Θα είναι πιθανότατα ανοργάνωτο, μπορεί επίσης να είναι αδέξιο και να ξεχνάει, όσο και αν προσπαθεί
Μπορεί να δυσκολεύεται να εκτελέσει μια σειρά οδηγιών.

ΠΗΓΗ: Dyslexia Institute

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου