11 Μαΐου 2010

Η εκπαίδευση παιδιών με αυτισμό

Η εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό αποτελεί πρόκληση τόσο για τους γονείς όσο και για τους εκπαιδευτικούς ή άλλους επαγγελματίες. Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα μπορεί να συνδυάζεται με θεραπευτικές παρεμβάσεις. 
Τα εκπαιδευτικά – θεραπευτικά προγράμματα θα πρέπει να είναι εξατομικευμένα και να προσαρμόζονται στην προσωπικότητα και τον χαρακτήρα κάθε παιδιού, στις ικανότητες, το λειτουργικό τους επίπεδο και τις ανάγκες τους.

Μία καλή εκτίμηση των ικανοτήτων και αναγκών του παιδιού με χρήση ανάλογων εργαλείων είναι απαραίτητη για τον σχεδιασμό των στόχων και των εκπαιδευτικών θεραπευτικών προγραμμάτων. Η συνεχής αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων θα οδηγήσει στην επιτυχία των στόχων που τέθηκαν.
Οι στόχοι που τίθενται για τα παιδιά με αυτισμό συνήθως περιλαμβάνουν ανάπτυξη δεξιοτήτων (γνωστικές δεξιότητες, δεξιότητες επικοινωνίας και ή λόγου, κοινωνικές δεξιότητες, δεξιότητες αυτοϋπηρέτησης, δεξιότητες διαχείρισης ελεύθερου χρόνου) διαχείριση συμπεριφοράς.

Είναι σημαντικό να συμβουλεύεστε επαγγελματίες που έχουν εξειδίκευση σε θέματα αυτισμού και εμπειρία. Θα πρέπει ωστόσο να έχετε υπόψη σας ό,τι κάποιες φορές η καλλίτερη αντικειμενικά συμβουλή για ένα συγκεκριμένο θέμα, από τον πιο έμπειρο ειδικό μπορεί να μην είναι τελικά αποτελεσματική. Γι’ αυτό μη διστάσετε να αναζητάτε διαφορετικές απόψεις όταν νοιώθετε ότι δεν είστε ικανοποιημένοι, να παρακολουθείτε στενά την πρόοδο του παιδιού σας και να εκφράζετε ελεύθερα και ευγενικά στους εκπαιδευτικούς και άλλους επαγγελματίες που εμπλέκονται στην εκπαίδευση του παιδιού σας τις απόψεις σας.

Οι περισσότεροι επαγγελματίες συμφωνούν ότι τα άτομα με αυτισμό ανταποκρίνονται καλύτερα σε δομημένα εξειδικευμένα προγράμματα για αυτισμό. Όταν σχεδιάζεται ένα πρόγραμμα είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αυτισμού έτσι ώστε να καλύπτει συγκεκριμένες περιοχές όπως: επικοινωνία, κοινωνικές δεξιότητες, διαταραχές στην αισθητηριακή ολοκλήρωση. Η ανάγκη για συμπληρωματικές παρεμβάσεις εξαρτάται από την ιδιαιτερότητα κάθε παιδιού. Είναι σημαντικό να δοκιμάζονται διαφορετικές παρεμβάσεις για να βρεθεί τι είναι τελικά καλλίτερο για κάθε παιδί.

Είναι φανερό ότι η συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών ή άλλων επαγγελματιών είναι απαραίτητη. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να γνωρίζουν για τις συμπεριφορές του παιδιού στο σπίτι και τον τρόπο που επικοινωνεί, οι γονείς θα πρέπει να ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς για τις προσδοκίες τους και τις τεχνικές που χρησιμοποιούν στο σπίτι με το παιδί. Η ανοιχτή επικοινωνία γονέων και εκπαιδευτικών θα βοηθήσει να εντοπιστούν οι δυσκολίες του παιδιού και να ιεραρχηθούν οι στόχοι. Η συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών συμβάλλει στην πρόοδο και την ανάπτυξη του παιδιού.

1 σχόλιο:

  1. Προς το Blog σας
    Ένα νέο blog γεννήθηκε με σκοπό να δώσει βήμα σε όλους τους Έλληνες ..Ένα Blog όπου μπορεί ο καθένας μας να γράφει ότι τον απασχολεί επώνυμα η ανώνυμα…ένα blog που δίνει την ευκαιρία σε όλους τους Έλληνες να πούνε όλα αυτά που μέχρι τώρα διστάζανε να πούνε .. Αν θέλεις και εσύ να κάνεις κάτι για όλη αυτή την απάτη που βλέπεις γύρο σου ..έλα μαζί μας …..Το Blog σου δίνει την δυνατότητα να ακουστή η γνώμη σου σε ένα ευρύ κοινό χωρίς πολιτικούς ,κομματικούς ,εθνικούς, θρησκευτικούς, η άλλους περιορισμούς .
    Κάνε τώρα την αρχή έλα μαζί μας…………
    Οι απόψεις που θα γράφεις εδώ δεν λογοκρίνονται σε καμιά περίπτωση και δημοσιεύονται ακέραιες
    Ζητάμε και την δική σας στήριξη καθώς το Blog προωθεί τις απόψεις των Blogger και των πολιτών, και όχι δικές μας…..
    www.ksipnistere.blogspot.com

    www.ksipnistere.gr
    Βάλτε και εμάς στη λίστα με τα ιστολόγια σας... ότι θέλετε μπορείτε να το στείλετε στο e-mail μας και από κάτω το link σας και δημοσιεύετε ακέραιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή