26 Ιουλίου 2010

Ο ρόλος του δασκάλου: παιδαγωγός και ψυχολόγος μαζί!

 
Ο δάσκαλος είναι...
Πρότυπο που επηρεάζει την συμπεριφορά του παιδιού, τις ηθικές αξίες , τις στάσεις του, τη μαθησιακή του αποδοτικότητα
Παιδαγωγός-ψυχολόγος που ενθαρρύνει , βοηθάει, έχει συνέπεια στη συμπεριφορά του , ενισχύει το παιδί.



Πιθανά προβλήματα στη συνεργασία γονέων και δασκάλων


-Συχνά οι γονείς ενδιαφέρονται μόνο για τη σχολική απόδοση του παιδιού και όχι για τη συμπεριφορά του.
-Παρατηρείται συχνά άρνηση των γονέων να αποδεχθούν τις δυσκολίες των παιδιών τους.
-Οι γονείς αρνούνται να αποδεχθούν τη συσχέτιση της εμφάνισης δυσκολιών του παιδιού στο σχολείο με τη ζωή του στο σπίτι.
-Οι γονείς φοβούνται μήπως στιγματιστούν τα παιδιά τους.
-Παρατηρείται αμφισβήτηση της δουλειάς του εκπαιδευτικού και παρέμβαση στο έργο του.
-Παρατηρείται πίεση των γονέων στους δασκάλους για βαθμούς.
-Απουσιάζει η σύνδεση του σχολείου με τις διάφορες ψυχολογικές υπηρεσίες με τις οποίες θα μπορούσαν να συνεργάζονται οι γονείς.

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες σε σχέση με τους υπόλοιπους μαθητές:

-Είναι λιγότερο πιθανό να ολοκληρώνουν τις κατ’ οίκον εργασίες τους.
-Δε μπορούν να συγκεντρώσουν την προσοχή τους σε μια εργασία. Διασπώνται εύκολα.
-Έχουν δυσκολία να εργαστούν ανεξάρτητα.
-Χρειάζονται πολύ χρόνο για να ολοκληρώσουν τη μελέτη τους.
-Συχνά εγκαταλείπουν την εργασία αν τους φανεί δύσκολη.
-Δεν ελέγχουν τις κατ’ οίκον εργασίες.
-Εκφράζουν σε μεγαλύτερα ποσοστά αρνητικά συναισθήματα και λιγότερα κίνητρα .
-Είναι πιο πιθανό να αναβάλουν.
-Θεωρούν τους εαυτούς τους λιγότερο ικανούς στη διεκπεραίωση των κατ’ οίκον εργασιών.
-Δεν ξέρουν ποιες κατ’ οίκον εργασίες τούς έχουν ανατεθεί ή ξεχνούν να φέρουν τις εργασίες τους στο σχολείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου