12 Ιουλίου 2010

Πως ο δάσκαλος μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

  1. Χρησιμοποιήστε ένα ξύλινο αλφάβητο για να διδάξετε τα ονόματα και την σειρά - το κεφαλαίο γράμμα πρώτο, μετά τα μικρά – κλείστε τα μάτια και νιώστε το σχήμα του κάθε γράμματος, θυμηθείτε το όνομά του και τους ήχους που σχετίζονται με αυτό.
  2. Χρησιμοποιήστε εικόνες και μνημονικά τεχνάσματα,ώστε να παρέχετε εικονογραφημένους και μνημονικούς τρόπους υπενθύμισης για τους ήχους.
  3. Χρησιμοποιήστε τον χαρακτηρισμό φωνήεντα και σύμφωνα και διδάξτε τον ρόλο της κάθε κατηγορίας.
  4. Διδάξτε την συνεχή γραφή από νωρίς – εφαρμόστε το στον αέρα, στην άμμο, στον πίνακα και στα βιβλία.
  5. Αφήστε τα παιδιά να αναπτύξουν το δικό τους λεξικό σε κάρτες ή σημειωματάριο όπου θα εξασκούνται στις δύσκολες, νέες ή με ιδιομορφίες λέξεις.
  6. Μιλήστε για τα γράμματα, τις λέξεις και τις ιστορίες προκειμένου να προξενήσετε το ενδιαφέρον για τις λέξεις και τα βιβλία.
  7. Χρησιμοποιήστε τεχνική υποστήριξη για εξατομικευμένη δουλειά – κασετόφωνο, ακουστικά, ηλεκτρονικό υπολογιστή.
  8. Παίξτε παιχνίδια για να ενδυναμώσετε την μάθηση.
  9. Προσφέρετε όσο το δυνατό περισσότερη εξάσκηση στην ανάγνωση, την γραφή και την ορθογραφία ούτως ώστε τα παιδιά να αναπτύξουν αυτόματες δεξιότητες και να θυμάστε ότι τα παιδιά με δυσλεξία χρειάζονται περισσότερη εξάσκηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου