27 Σεπτεμβρίου 2010

Δυσλεξία και ο ρόλος του καθηγητή


Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η μορφή του εκπαιδευτικού επηρεάζει έντονα την προσωπικότητα του εφήβου. Αυτό συμβαίνει διότι ο εκπαιδευτικός κατέχει τη θέση ενός σημαντικού προσώπου στο ευρύτερο περιβάλλον του ατόμου και ηγείται ενός σημαντικού φορέα αγωγής, που είναι η σχολική τάξη.
Έτσι, η αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης του μαθητή, που τον πληροφορεί άμεσα και δραστικά για την αξία του, επηρεάζει σημαντικά τον ψυχισμό του και την ιδέα που τρέφει για τον εαυτό του. Η μορφή και η ποιότητα των διαπροσωπικών σχέσεων που αναπτύσσονται μεταξύ του εκπαιδευτικού και του μαθητή, ο τύπος του σχολείου και ο αυτοσεβασμός του ίδιου του παιδαγωγού είναι στοιχεία που επηρεάζουν την αυτοαξιολόγηση του μαθητή και την εικόνα που σχηματίζει για τον εαυτό του. Όταν ο εκπαιδευτικός αποδέχεται το μαθητή, κατανοεί τα προβλήματά του, τον ενθαρρύνει να ανακαλύψει από μόνος του τις δυνατότητές του, να θέσει τους στόχους του, να πάρει κάποιες αποφάσεις και να κατευθύνει τη ζωή του, τότε συμβάλλει στη βελτίωση του επιπέδου της αυτοεκτίμησης του εκπαιδευομένου του.

Κάποιες στρατηγικές και τεχνικές που αποσκοπούν στην ενεργητικότερη συμμετοχή και στη βελτίωση της απόδοσης του δυσλεξικού μαθητή, όπως είναι:

  • Να κάθεται ο δυσλεξικος μαθητής στην πρώτη σειρά, ώστε να μπορεί ο εκπαιδευτικός να ελέγχει διακριτικά την εργασία του και να τον βοηθά
  • Για τη διόρθωση των γραπτών να μην χρησιμοποιεί έντονο χρώμα
  • Να δίνονται ευκαιρίες για συμμετοχή του σε δραστηριότητες όπου είναι ιδιαίτερα ικανός
  • Να ενθαρρύνεται ο μαθητής να νιώσει άνετα χρησιμοποιώντας έναν επεξεργαστή κειμένου σε υπολογιστή
  • Να δίνεται περισσότερος χρόνος για τις γραπτές δραστηριότητες
  • Και τέλος, ο καθηγητής να δείχνει υπομονή και να ενθαρρύνει τους μαθητές του να είναι υπομονετικοί με τον εαυτό τους.

    Σοφία Τσιντσικλόγλου
    Ειδική Παιδαγωγός
    sofiatsin@gmail.com
    paidagwgos.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου