21 Οκτωβρίου 2010

Δυσλεξία και εκπαιδευτικοί

Οι μαθητές με δυσλεξία εξετάζονται προφορικά. Η διδασκαλία και η αξιολόγησή τους θα πρέπει να γίνεται με κατανόηση, διακριτικότητα, με απώτερο στόχο την ενίσχυση και ενθάρρυνση του μαθητή.

Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους ότι:
  • Οι μαθητές με δυσλεξία χρειάζονται περισσότερο χρόνο από τους συμμαθητές τους για να ολοκληρώσουν την ίδια εργασία.
  • Οι εργασίες θα πρέπει να επιμερίζονται. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς τους μαθητές να εργάζονται τμηματικά, βήμα προς βήμα στα θέματα που τους δίνονται.
  • Καλό είναι να τους δίνεται ένα ζήτημα να αντιμετωπίσουν τη φορά και όχι όλα τα ερωτήματα μαζί.
  • Να ενθαρρύνονται να κάνουν ένα σχεδιάγραμμα και να χρησιμοποιούν πρόχειρο βάσει του οποίου θα παρουσιάζουν τις απαντήσεις τους.
  • Οι εκπαιδευτικοί κατά την παρουσίαση της ενότητας του μαθήματος να χρησιμοποιούν λέξεις-κλειδιά για να ενισχύσουν την κατανόηση του μαθητή.
  • Να δίνονται σαφείς και ξεκάθαρες οδηγίες προς το μαθητή και για τις εργασίες και στα διαγωνίσματά του. 

    Σοφία Τσιντσικλόγλου
    Ειδική Παιδαγωγός
    sofiatsin@gmail.com
    paidagwgos.blogspot.gr
     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου