Σελίδες

28 Δεκεμβρίου 2010

Διακοπές και διάβασμα

Τα παιδιά απολαμβάνουν τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τους, ευκαιρία για παιχνίδι και ανάπαυλα από την καθημερινή σχολική ρουτίνα. Πολλοί γονείς με ρωτούν αν πρέπει τα παιδιά να διαβάσουν στις διακοπές, αν πρέπει να κάνουν επανάληψη κ.λ.π Αυτό που προτείνω είναι να αφήσετε τα παιδιά να ξεκουραστούν, να χαλαρώσουν και να απολάυσουν τα παιχνίδια που θα τους φέρει ο Άγιος Βασίλης! Μπορείτε να παίξετε όμορφα εκπαιδευτικά παιχνίδια μέσα από τα οποία τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας. Επίσης, υπάρχουν πολλά όμορφα βιβλία που μπορούν τα παιδιά να διαβάσουν. 2-3 μέρες πριν ξεκινήσουν και πάλι τα σχολεία, ας ανοίξουν τα βιβλία τους και ας κάνουν τις ασκήσεις τους.
Ας αφήσουμε λοιπόν τα παιδιά να ανανεωθούν, να ξεκουραστούν και να ξεχάσουν για λίγες μέρες τα διαβάσματα!!

Καλές διακοπές σε μικρούς και μεγάλους!

Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
sofiatsin@gmail.com
paidagwgos.blogspot.gr

19 Δεκεμβρίου 2010

TΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ «ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ» ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;

Όσο πιο απλό είναι το παιχνίδι, τόσο περισσότερο μπορεί να εξάψει τη φαντασία!
H δραστηριότητα του παιχνιδιού είναι ένα υποτιμημένο αλλά σημαντικότατο κομμάτι της ζωής του παιδιού. Tα παιδιά την ώρα που παίζουν δημιουργούν μια φανταστική πραγματικότητα, που τους επιτρέπει να επεξεργάζονται με τον τρόπο τους όσα ζουν καθημερινά.

Xριστουγεννιάτικα δώρα. Πόσα παιχνίδια χρειάζεται το παιδί μου;

Tα Xριστούγεννα είναι συνυφασμένα με τις παιδικές προσδοκίες για καινούργια παιχνίδια. H τεράστια βιομηχανία των παιχνιδιών και οι διαφημίσεις αρχίζουν και προβάλλονται πολύ νωρίτερα, παρασύροντας τους μεγάλους να ξοδέψουν σεβαστά ποσά για την απόκτηση εντυπωσιακών παιχνιδιών και τους μικρούς να τα απαιτήσουν.

14 Δεκεμβρίου 2010

Λειτουργίες και δεξιότητες απαραίτητες για την κατάκτηση της γραφής

Για να θεωρηθεί ένα παιδί έτοιμο να μάθει να γράφει, πρέπει να έχει αναπτύξει ορισμένες λειτουργίες και δεξιότητες όπως:
 • Τη συμβολική λειτουργία. Επειδή η γραφή είναι ένας κώδικας και εκφράζεται με συγκεκριμένα σύμβολα, η ανάπτυξη της συμβολικής λειτουργίας είναι απαραίτητη.

11 Δεκεμβρίου 2010

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Παγκόσμια ημέρα του Παιδιού η 11 Δεκεμβρίου, αλλά η κατάσταση στον τομέα αυτό δεν επιτρέπει πανηγυρισμούς, αλλά αντιθέτως επιβάλλει περαιτέρω επαγρύπνηση και δράσεις. Σε αυτό συνηγορούν οι 550 καταγγελίες σε ετήσια βάση για καταπάτηση των δικαιωμάτων των παιδιών, με τις εκτιμήσεις να μιλάνε μόνο για την κορυφή του παγόβουνου, αφού ο πραγματικός αριθμός υπολογίζεται σε 15.000. Επιπλέον η Unicef, αναφέρει ότι εκατομμύρια παιδιά συνεχίζουν να πεθαίνουν από ασιτία και να εργάζονται υπό άθλιες συνθήκες.

5 Δεκεμβρίου 2010

Πιο κοντά σε εξέταση ακριβείας για την έγκαιρη διάγνωση του αυτισμού

Αμερικανοί ερευνητές ανέπτυξαν μια εξέταση εγκεφάλου, η οποία μπορεί να διαγνώσει τον αυτισμό με μεγάλη ακρίβεια και αντικειμενικότητα, ένα επίτευγμα που μπορεί να βοηθήσει και στην καλύτερη θεραπευτική αντιμετώπιση αυτής της εγκεφαλικής διαταραχής, που συνήθως εμφανίζεται στην πρώιμη παιδική ηλικία. 


1 Δεκεμβρίου 2010

Προσχολική Αγωγή: Προβλήματα Λόγου και Ομιλίας στο παιδί

Συχνά τα παιδιά έχουν δυσκολίες στην ομιλία και στο λόγο.
Τα χρόνια τα πιο καθοριστικά για την εξέλιξη της ομιλίας και του λόγου ενός παιδιού είναι από 1½ έως 4½ χρόνων.

Στην ομιλία και στο λόγο, όπως και σε όλους τους ψυχοβιολογικούς τομείς, κάθε άτομο έχει το δικό του ρυθμό εξέλιξης. 'Έτσι, ένα παιδί π.χ. μπορεί να περπατήσει σε ηλικία 10 μηνών και ένα άλλο στους 16 μήνες, χωρίς αυτό αναγκαστικά να σημαίνει ότι το πρώτο είναι πιο ώριμο, πιο έξυπνο.

Αυτισμός: υποδείξεις ειδικά σχεδιασμένες για τους εκπαιδευτικούς

Τα παρακάτω στοιχεία είναι από το «Εγχειρίδιο της Τεχνικής Υποστήριξης για τον Αυτισμό για τα σχολεία του Kentucky» που έγραψαν οι Nancy Dalrymple και Lisa Ruble. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στην O.A.S.I.S (Online Asperger Syndrome Information and Support www.udel/bkirby/asperger)

Επικοινωνία με το μαθητή
Να είστε σαφής και συγκεκριμένοι
Να αποφεύγετε ασαφής όρους όπως «αργότερα», «ίσως», «γιατί το έκανες;»
Μειώστε το ρυθμό της ομιλίας
Εάν είναι απαραίτητο για την κατανόηση, σπάστε τη δραστηριότητα σε μικρότερα βήματα
Χρησιμοποιείστε χειρονομίες, καθοδήγηση, επίδειξη μαζί με την προφορική οδηγία
Δώστε από πριν σαφείς πληροφορίες για τυχόν αλλαγές
Ειδικά, ελκύστε την προσοχή οπτικά, λεκτικά ή σωματικά
Αποφύγετε τις ιδιωματικές φράσεις, τις λέξεις με διπλή έννοια ή το σαρκασμό.