2 Ιουνίου 2011

Δάσκαλος και δυσλεξία: Πώς μπορώ να βοηθήσω;

Είμαι δάσκαλος και θέλω να ξέρω τι πρέπει να κάνω για να βοηθήσω ένα δυσλεκτικό μαθητή μέσα στην τάξη;
«Βάλτε τον να κάτσει μπροστά για να του περιορίσετε τα οπτικά του ερεθίσματα, επιλέξτε για διπλανό του ένα μαθητή καλύτερο από αυτόν για να λειτουργήσει ως κίνητρο στην απόδοσή του. Επιβραβεύστε τον και επιδοκιμάστε τον όποτε μπορείτε, βαθμολογήστε την προσπάθεια και όχι τις γνώσεις.

Γράψτε καθαρά στον πίνακα χρησιμοποιώντας χρώματα, δώστε του περισσότερο χρόνο σε δραστηριότητες αντιγραφής ή γραπτής εργασίας.

Κάντε έντονη την παρουσία του μέσα στην τάξη με έμμεσους τρόπους (π.χ. να φέρει αυτός κιμωλίες από το γραφείο)».



Είμαι δάσκαλος και θέλω να ξέρω τι ΔΕΝ πρέπει να κάνω όταν έχω απέναντί μου έναν δυσλεκτικό μαθητή.

«Μην του βάζετε πολλή δουλειά για το σπίτι (δίνετε πάντα έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα), μη διορθώνετε όλα του τα λάθη και μη χρησιμοποιείτε έντονα χρώματα όταν του τα διορθώνετε. Αποφύγετε τη δυνατή ανάγνωση μέσα στην τάξη και μην τον συγκρίνετε με άλλα παιδιά. Όταν τον εξετάζετε, μην του κάνετε δύσκολες, συντακτικά, ερωτήσεις».

Είμαι καθηγητής και θέλω να ξέρω πώς μπορώ να «βοηθήσω» το δυσλεκτικό μαθητή, πρακτικά, όταν αυτός εξετάζεται.

«Πρώτον, θέτοντάς του συγκεκριμένες και ξεκάθαρες ερωτήσεις. Δεύτερον, παρεμβαίνοντας όταν κάνει λάθη που πηγάζουν από τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του και, τρίτον, επαναφέροντάς τον στην εξεταστική διαδικασία με διακριτικούς χειρισμούς, αν έχετε παρατηρήσει ότι διασπάται η προσοχή του».

Είμαι καθηγητής και θέλω να ξέρω πώς μπορώ να ενισχύσω το δυσλεκτικό μαθητή ψυχολογικά;

«Πρώτον, αποφεύγοντας άστοχους χαρακτηρισμούς, όπως "τεμπέλης" ή "αδιάφορος".

Δεύτερον, ενθαρρύνοντάς τον να συνεχίσει την προσπάθεια.

Τρίτον, καλλιεργώντας καλές σχέσεις με τους συμμαθητές του και, τέταρτον, εξατομικεύοντας το μάθημά του όταν αυτό είναι εφικτό».

πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 10/04/2007

3 σχόλια:

  1. Νομίζω οτι το πιο σημαντικό βήμα για τον δάσκαλο είναι να κάνει πρώτα την "ανακάλυψη"..μετά υπάρχουν άπειρες επιλογές στο πως να το χειριστεί...αρκεί να έχει αγάπη και πάθος για αυτό που κάνει!
    Τώρα για το δεύτερο.."Θέλει"? "έχει πάρε δώσε με τους μαθητές για να ξέρεις" ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ αλλά με λύπη μου διαπιστώνω ότι ο εκπαιδευτικός συνήθως....ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ! Δεν θέλει να ασχοληθεί, βρίσκει δικαιολογίες ότι δεν έχει χρόνο να ασχοληθεί με το δυσλεξικό μαθητή, έχει πλήρη άγνοια και δεν κάνει καμιά προσπάθεια να μάθει για τις μαθησιακές δυσκολίες, αγνοεί τον μαθητή ή τον προσβάλει κιόλας!! Σε τέτοιες περιπτώσεις ο γονιός πρέπει να ζητήσει βοήθεια από το σχολικό σύμβουλο (αν βρει βέβαια κάποιον!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πίστεψε με τα ξέρω πολύ καλά αυτά που λες..Είναι ελάχιστοι για να μην πω σχεδόν μηδενικοί οι δάσκαλοι-καθηγητές που ΘΕΛΟΥΝ...και όσοι ΘΕΛΟΥΝ το υπέροχο "σύστημά" μας τους έστειλες αλλού! τραγική ειρωνεία ε??!

    Ο γονιός να ζητήσει βοήθεια? και αυτόν ποιος θα τον βοηθήσει-ενημερώσει για αυτό??!!

    Σχολικό σύμβουλο? Υπάρχει ?! (νομίζω είναι σχεδόν μηδενικός και εκεί ο αριθμός)

    ΑπάντησηΔιαγραφή