5 Μαρτίου 2013

Ασκήσεις για τη δυσκολία στην ανάγνωση

Γράφω για ακόμα μια φορά για τις δυσκολίες στην ανάγνωση, καθώς βλέπω ότι πολλά παιδιά παρουσιάζουν δυσαναγνωσία και θεωρώ πολύ σημαντικό να μάθει ένα παιδί να διαβάζει καλά. Ξέρω πως μέσα στις τάξεις οι δάσκαλοι ζητούν από τα παιδιά να διαβάσουν, πράγμα που απογοητεύει, αγχώνει και στεναχωρεί τα παιδιά που δυσκολεύονται, με αποτέλεσμα ακόμα και σε χαμηλή αυτοεκτίμηση και άγχος. Για αυτό σε κάθε πρόγραμμα παρέμβασης ειδικής αγωγής, πάντα βάζω ως πρώτη προτεραιότητα την ανάγνωση! Οι ασκήσεις που γράφω δεν είναι οι μόνες που μπορούμε να κάνουμε με παιδιά που έχουν δυσκολία στην ανάγνωση, αλλά κάποιες ενδεικτικές και πολύ αποτελεσματικές δραστηριότητες.
  • Βρες λέξεις που αρχίζουν από κάποιο γράμμα ή συλλαβή. π.χ. από το Β Το παιδί πρέπει να πει ή να γράψει λέξεις από αυτό το γράμμα (βαρέλι, βόλτα κ.λ.π.)
  • Βρες λέξεις που έχουν μέσα κάποιο γράμμα ή συλλαβή. π.χ. τη συλλαβή λα (καλάμι, καλάθι, πολλά)
  • Ανάγνωση καρτελών με συλλαβές (βα βε βο βω βι βη βυ, γα γε γο γω γι γη γυ κ.λ.π)- Το παιδί διαβάζει κάθετα και οριζόντια, κάθε φορά και πιο γρήγορα.
  • Ανάγνωση καρτελών με λέξεις ανά γράμμα ( γάτα, γάλα, γόμα, γούνα κ.λ.π) Μπορούν να συνοδεύονται και από κάποια σχετική εικόνα. 
  • Δίνουμε λέξεις με κάποιες συλλαβές να λείπουν ώστε το παιδί να βρει τη λέξη. π.χ. _ταλούδα, κου_λι, _τάμι
  • Ανάγνωση καρτελών με απλές προτάσεις. Αρχικά μπορείτε να γράφετε την κάθε λέξη με διαφορετικό χρώμα και μετά με το ίδιο χρώμα. π.χ. Πάω βόλτα στον κήπο, πίνω νερό. Η δυσκολία των προτάσεων αυξάνεται όσο υπάρχει πρόοδος και ανάλογα με την τάξη αλλά και τη δυσκολία του παιδιού. 
  • Ανάγνωση καρτελών με λέξεις που διαφέρουν στην πρώτη συλλαβή. π.χ. βόδι- πόδι, ζάρι- ψάρι, ψέμα- δέμα, ρέμα - θέμα, σήμα - ρήμα, θύμα - κύμα, λάδι- χάδι, λάβα- κάβα, κ.λ.π.
  • Ανάγνωση καρτελών με λέξεις που διαφέρουν μόνο στον τόνο. π.χ. άλλα - αλλά, γέρος- γερός, νόμος- νομός, μόνος-μονός, πόδια - ποδιά, παίρνω-περνώ, σχολείο-σχόλιο, μάτια-ματιά, πορτοκάλι - πορτοκαλί, θέα - θεά, μάτια - ματιά.
  • Διαβάστε ένα κείμενο μαζί. Μια πρόταση εσείς και μια πρόταση το παιδί.
  • Διαβάστε μικρά κείμενα με αστείους διαλόγους. π.χ. κόμικ, καραγκιόζη κ.λ.π.
  •  
Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός

63 σχόλια:

  1. Καταπληκτικό άρθρο Σοφία! Ευχαριστούμε πολύ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ! Να ξέρεις δέχομαι και παραγγελιές για άρθρα...! :)

      Διαγραφή
    2. Χρήσιμες οι ασκήσεις , να είσαι καλά Σοφάκι :)

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ :) Χαίρομαι για την θετική ανταπόκριση, έλαβα και αρκετλα e-mail περί του θέματος!

      Διαγραφή
  2. Σοφία καλησπέρα. Παρακολουθώ πολύ συχνά το μπλογκ σου και οφείλω να σου πω ότι με έχει βοηθήσει σε πολλά ζητήματα που αντιμετωπίζω μέσα στην τάξη. Είμαι δασκάλα και φέτος ανέλαβα την Α' τάξη. Με προβληματίζει η περίπτωση ενός μαθητή μου και η άποψή σου θα με διαφώτιζε ιδιαίτερα.
    Ο Β.είναι άριστος στα μαθηματικά, γράφει σχετικά καλές ορθογραφίες αλλά δεν έχει κατακτήσει ακόμα το μηχανισμό της ανάγνωσης. Έχει μάθει να αποστηθίζει το εκάστοτε κειμενάκι που έχει για ανάγνωση στο σπίτι αλλά δεν μπορεί να διαβάσει λέξεις πόσο μάλλον προτάσεις εκτός του γνωστού κειμένου. Για παράδειγμα για την απλή λέξη "γάλα" θα διαβάσει γ-α γα, λ-α λα όλο μάζί λαγός, γάτα κλπ. ενώ όταν του πω γράψε μου τη λέξη γάλα θα τη γράψει κατευθείαν. Το γεγονός ότι μπορεί να γράψει αλλά δεν μπορεί να διαβάσει με προβληματίζει και ταυτόχρονα με παραξενεύει. Τι ακριβώς συμβαίνει και πώς πρέπει να κινηθώ; Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Ανδρονίκη! Ο μαθητής σου ουσιαστικά έχει δυσκολία στην ανάγνωση, και πρέπει άμεσα κάτι να γίνει για αυτό. Καταρχήν πρέπει να μιλήσεις με τους γονείς και να τους εξηγήσεις το πρόβλημα που παρατηρείς. Μπορείς να τους προτείνεις να κάνουν ασκήσεις ανάγνωσης ή ακόμα καλύτερα να κάνουν παρέμβαση ειδικής αγωγής ώστε το παιδί να μάθε να διαβάζει γρήγορα και σωστά. Αν θες γράψε μου το e-mail σου να σου στείλω κάποιες ασκήσεις που μπορείς κι εσύ να του δώσεις για το σπίτι.

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα ο γιος μου είναι 6 χρονών και εδώ και 3 εβδομάδες έχει αρχίσει την 1η Δημοτικού. Είναι πολύ έξυπνο παιδί, ετοιμόλογο και με ωραίες ιδέες και ενώ είναι άριστος στην ορθογραφία και την αριθμητική, αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα στην ανάγνωση.
    Στην αρχή είχε κάποιο μικρό πρόβλημα στο να αναγνωρίσει κάποια γράμματα πχ το τ και το π ή τώρα το η και το ε, αλλά γενικά μόλις ξετριφτεί δεν έχει κάποιο πρόβλημα. Επίσης δεν έχει κάποιο πρόβλημα και με τις παρεούλες/συλλαβές.
    Αυτό που έχει ανησυχήσει την σύζυγό μου είναι πως όταν διαβάζει καθυστερεί αρκετά και φοβάται μήπως έχει πρόβλημα δυσανάγνωσης. Κατά την γνώμη μου ακόμα είναι πάρα πολύ νωρίς για όποια τέτοια σκέψη, αλλά έχω επηρεαστεί και εγώ.
    Ποια είναι η άποψη σας σε αυτό το θέμα; Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γιάννη, καλή πρόοδο στον γιο σας!
      Είναι πολύ αρχή για να μπορούμε να σκεφτούμε πόσο μάλλον να μιλήσουμε για δυσαναγνωσία. Όλα τα πρωτάκια διαβάζουν αργά τις συλλαβές και ίσως μπερδεύουν και κάποια γράμματα. Παρακολουθήστε από κοντά την πορεία του παιδιού και αν δείτε περισσότερες δυσκολίες ίσως καλό θα ήταν να επικοινωνήσετε με κάποιον ειδικό παιδαγωγό, αλλά ακόμα κρίνω ότι είναι πολύ νωρίς. Εκτός εάν το παιδί είχε παρουσιάσει δυσκολίες στο νήπιο, έχει προβλήματα συγκέντρωσης κλπ.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ Σοφία!
      Όχι δεν είχε δείξει κάτι στο νήπιο, μάλιστα αυτό που έβλεπα και βλέπω και εμμέσως πλην σαφώς με ενθαρρύνει είναι πως όταν έχει ένα περιοδικό που του αρέσει πχ Μίκυ Μάους κάθεται και κάνει πως το διαβάζει.

      Διαγραφή
    3. Δώστε του λίγο χρόνο, μέχρι τα Χριστούγεννα περίπου, και αν ακόμα σας απασχολεί κάτι με την ανάγνωση ή κάτι άλλο, το ξαναβλέπουμε! Καλή πρόοδο σας εύχομαι

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα ,αρχικά να σας συγχαρώ για τον πολύ ωραίο χώρο σας και την εξαιρετική δουλεία σας .Είμαι μαμά ενός κοριτσιού 6 ετών ,πάει πρώτη δημοτικού και από την αρχή τις σχολικής χρονιάς αντιμετωπίζει πρόβλημα με την ανάγνωση ,έχει συνδέσει στο μυαλό της ότι ανάγνωση σημαίνει αποστηθίζω απέξω ,έτσι μαθαίνει τα κείμενα παπαγαλία χωρίς στην ουσία να καταλαβαίνει τις λέξεις .Όταν θα την βάλουμε να διαβάσει τις λέξεις συλλαβίζει και δυσκολεύεται .Θα ήθελα κάποιες ασκήσεις που να μπορέσω να την βοηθήσω ,και επίσης την γνώμη σας σχετικά με το αν θα ήταν καλό να επισκεφτώ ένα λογοπαιδικό ώστε να μπορέσει να την βοηθήσει Το email μου είναι :katerinamaneta1980@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για το μήνυμα και τα καλά σας λόγια. Σας έστειλα e-mail

      Διαγραφή
    2. Το e-mail δεν στάλθηκε, μήπως το έχεις γράψει λάθος;

      Γράφω την απάντηση μου και εδώ:

      Τα παιδιά στην α’ δημοτικού διαβάζουν τόσες φορές το κείμενο στο σχολείο και το μαθαίνουν τελικά απέξω. Άρα το σχολικό βιβλίο ως έχει δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εξάσκηση. Μπορείς όμως να γράφεις χωριστά τις λέξεις του βιβλίου σε ένα χαρτί ή να κρύβεις μερικές σειρές από τα κείμενα στο βιβλίο, ώστε να μην μπορεί να το πει απλά απέξω!!
      Εδώ θα βρεις την νούμερο 1 άσκηση για την ανάγνωση, ξεκινήστε την αύριο!
      http://paidagwgos.blogspot.gr/2014/03/blog-post_14.html
      Επίσης διάβασε όλα τα άρθρα μου για τη δυσαναγνωσία και κάνε όσα νομίζεις ότι θα βοηθήσουν το παιδί σου.

      Θα ήθελα να μου πεις αν μπορεί το παιδί να διαβάσει τις συλλαβές, αν αναγνωρίζει όλα τα γράμματα και αν μπορεί να γράψει λέξεις και προτάσεις. Δηλαδή να της πεις μια λέξη ή πρόταση και να την γράψει.


      Όσον αφορά για τον ειδικό που πρέπει να πας, αν κρίνεις ότι το παιδί έχει σημαντική δυσκολία, ο ειδικός δεν είναι ο λογοπεδικός αλλά ο ειδικός παιδαγωγός. Στον λογοπεδικό πάμε ένα παιδί που έχει δυσκολίες άρθρωσης. Άρα αν αποφασίσεις να ζητήσεις εξειδικευμένη βοήθεια πρέπει να κάνεις παρέμβαση ειδικής αγωγής. Το αν πρέπει ή όχι, όπως καταλαβαίνεις δεν μπορώ να στο πω.

      Mπορείς να μου απαντήσεις στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα, ο γιος μου είναι 11 χρονών και έχει ήπια μορφή δυσλεξίας. Όλα τα χρόνια διαβάζαμε μαζί, προσπαθώ να τον παροτρύνω να διαβάζει μόνος του τα θεωρητικά μαθηματα αλλά δεν τα έχω καταφέρει ως τώρα. Θα ήθελα αν μπορείς να μου προτείνεις κάποιους τρόπους. Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα σας!
      Όταν λέτε ότι διαβάζατε μαζί τι εννοείτε; Του εξηγούσατε τις ασκήσεις, του παραδίδατε την ιστορία κλπ; Κάθεστε δίπλα του συνέχεια; Το παιδί παρουσιάζει δυσκολίες και ποιες είναι αυτες; Καταλαβαίνει τις ασκήσεις; Ξέρει τι έχει να κάνει κάθε μέρα;
      Αν θέλετε γράψτε μου περισσότερα στο sofiatsin@gmail.com για να μπορέσω να σας βοηθήσω.

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα.
    Η κόρη μου έχει αρκετά μεγάλη δυσκολία στην ανάγνωση, μπερδεύει γράμματα, όπως και στην γραφή της όπου δεν αφήνει κενά ανάμεσα στις λέξεις, δεν κάνει ομοιόμορφα γράμματα και αργεί πολύ. Αν και στην ορθογραφία της είναι αρκετά καλή. Η ερώτηση που θέλω να κάνω είναι που πρέπει να απευθυνθώ? Απ'ότι καταλαβαίνω υπάρχουν πολλά παρακλάδια και πολλές ειδικότητες και πραγματικά δεν ξέρω ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και για τις ασκησούλες που έχετε και ήδη κάνουμε στο σπίτι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα!
      Ο/Η ειδική παιδαγωγός είναι το άτομο που πρέπει να βρείτε, ώστε να δει το παιδί και να φτιάξει ένα πρόγραμμα παρέμβασης ειδικής αγωγής με συγκεκριμένους στόχους, ανάλογα με τις δυσκολίες του παιδιού σας.
      Καλό είναι να κάνετε κάτι άμεσα ώστε να γίνει άμεση αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών του παιδιού.
      Καλή πρόοδο!

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστώ πολύ!!

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα. Ο γιος μου είναι 9 χρονών και έχει πρόβλημα με την ανάγνωση. Αργεί πολύ να διαβάσει ένα κείμενο, μπερδεύει κάποιες φορές τις λέξεις κυρίως τις καταλήξεις, αλλάζει τα πρόσωπα του κειμένου δηλ. από ενικό σε πληθυντικό, διαβάζει λάθος λέξεις και καμία φορά χάνει τη σειρά της ανάγνωσης. Ο δάσκαλός του επιμένει ότι θέλει απλά περισσότερη εξάσκηση στην ανάγνωση. Συνήθως μετά τη δεύτερη φορά ανάγνωσης ενός κειμένου καταφέρνει να κάνει μια τέλεια ανάγνωση. Θα ήθελα να μου προτείνεται τρόπο χειρισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και ευχαριστώ για το σχόλιο!
      Από τη στιγμή που το παιδί σε αυτή την ηλικία δυσκολεύεται πολύ στην ανάγνωση πρέπει να κάνει παρέμβαση ειδικης αγωγής. Ο ειδικός παιδαγωγός αφού αξιολογήσει τις δυσκολίες θα φτιάξει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης.
      Εσείς μπορείτε παράλληλα να κάνετε ασκήσεις με καρτέλες λέξεων, τον πίνακα της ανάγνωσης κλπ που έχω βάλει εδώ http://paidagwgos.blogspot.gr/search/label/%CE%94%CF%85%CF%83%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%AF%CE%B1
      Επίσης να διαβάζετε ιστορίες, διαλόγους και βιβλία πέρα από τα σχολικά βιβλία της γλώσσας!
      Ωστόσο η ειδική αγωγή θα είναι πιο ουσιαστική!

      Διαγραφή
  8. καλημέρα, ο γιος μου (10 ετών) έχει θέμα με την ορθογραφία, τον πηγαίνω σε κάποιο κέντρο όμως θα ήθελα να μάθω αυτό το θέμα δεν θα το έχει πάντα; αφού όταν είναι αγχωμένος ή βιάζεται κάνει λάθη. Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σας
      Δεν μπορώ να σας απαντήσω γιατί δεν γνωρίζω το παιδί και τις δυσκολίες του και γενικά ποτέ δεν προδικάζουμε την πρόοδο ενός παιδιού. Κάντε την προσπάθεια με την παρέμβαση ειδικής αγωγής με στόχο την βελτίωση της δυσορθογραφίας και εύχομαι σύντομα να δείτε βελτίωση :)

      Διαγραφή
  9. Γεια σας! Παρακολουθω τα σχολια και θα μου ηταν και μενα πολυ χργσιμο εαν μου στελνατε στο μέιλ ασκησουλες για ενισχυτικη αναγνωση.ευχαριστω ! Louiza28@cytanet.com.cy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, ασκήσεις δεν στέλνω σε κανέναν, γιατί πολύ απλά η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών είναι εξατομικευμένη. Ενδεικτικά έχω βάλει κάποιες ασκήσεις στη σελίδα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Ωστόσο όταν ένα παιδί έχει δυσκολία στην ανάγνωση χρειάζεται ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης ειδικής αγωγής και όχι απλά μερικές ασκήσεις.

      Διαγραφή
  10. Εξαιρετικές ιδέες και ασκήσεις! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπέρα σας! Το παιδί μου πρόκειται να πάει στην β δημοτικού αλλά έχω την εντύπωση ότι δεν έχει κατακτήσει πληρως την ανάγνωση. Διαβάζει σχετικά αργά και μπερδεύει κάποια γράμματα όπως π.χ. το δ με το ζ όπως επίσης και κάποια δίψηφα σύμφωνα πχ. Το ντ το γράφει τν. Ωστόσο δεν έχει προβλήματα στην κατανόηση του κειμένου. Τι θα μου προτείνατε να κάνουμε ώστε να βελτιωθεί;Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Προτείνω να γίνει αξιολόγηση από ειδική παιδαγωγό και παρέμβαση για βελτίωση της ανάγνωσης. Παράλληλα μπορείτε να κάνετε ασκήσεις για την ανάγνωση (θα τις βρείτε στην κατηγορία Δυσαναγνωσία), ωστόσο τίποτα δεν θα είναι σωστό και απόλυτα αποτελεσματικό όσο η εξειδικευμένη αντιμετώπιση των δυσκολιών του παιδιού. Καλή πρόοδο και καλή σχολική χρονιά!

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα, ο γιος μου, σε ένα μήνα γίνεται 7 ετών και πάει β δημοτικού. Ειναι καλός στα μαθηματικά, στην ορθογραφία, όμως στην ανάγνωση κάποιες φορές κολλάει, άλλες πάλι μπορεί να πάρει φόρα.. Όταν λέτε αξιολόγηση από ειδικό παιδαγωγο τι εννοείται? Θεωρείται ότι πρέπει να το ψάξω και εγω ή να αφήσω να περάσει ένα διάστημα... Σας ευχαριστώ πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα,
      Πότε δυσκολεύεται στην ανάγνωση; όταν συναντά δύσκολες λέξεις; Η δασκάλα του τι άποψη έχει;

      Διαγραφή
  13. Καλημέρα,
    Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Ο γιος μου είναι αρχικά ένα παιδί με χαμηλή αυτόπεποίθηση, διαβάζει χαμηλοφωνα,. Στο σπίτι δεν υπάρχουν εντάσεις κτλ... Προχθές μίλησα με την δασκάλα του, μου είπε το ίδιο με την περσινή δασκάλα περί χαμηλής αυτόπεποίθησης.. Της ζήτησα να τον βάλει να διαβάσει πάλι, αλλά και άγνωστο κείμενο! Χθες μου είπε ότι δεν πιστεύει ότι υπάρχει κάποιο άλλο θέμα, είτε δισαναγνωσιας, είτε δυσλεξιας κτλ, αλλά θα το παρακολουθεί.. Βέβαια χθες με ένα "τελεια" στην ανάγνωση αγνώστου κειμένου (το διάβασε πολύ καλύτερα, μιας και τον έβαλα να μου το διαβάσει και εμενα), είπε μόνος του, ότι θα τα καταφέρει να διαβάζει καλύτερα από όλους!! Ρωτώντας και άλλους γονείς συμμαθητων του γιου μου, διαπίστωσα ότι τα περισσότερα παιδιά είναι ίδιου ή και χειρότερου επιπέδου στην ανάγνωση, αλλά σαφώς και 2-3 παιδάκια που διαβάζουν υπέροχα! Στις δύσκολες/μεγάλες λέξεις διαβάζει πιο εύκολα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως τελικά είναι απλά θέμα αυτοπεποίθησης; Προσπαθήστε να τονώσετε την αυτοπεποίθηση του, παράλληλα μπορείτε να κάνετε και κάποιες ασκήσεις για την ανάγνωση. Αν σε λίγο καιρό πάλι σας απασχολεί κάτι, το συζητάμε!

      Διαγραφή
  14. Σας ευχαριστώ και πάλι για τις απαντήσεις σας! Πως θα μπορούσα να ανεβάσω την αυτόπεποίθηση του? Σίγουρα έχω κάνει λάθη εγώ ή ίδια για να νιώθει έτσι το παιδί μου.. Βέβαια στα 5 του απέκτησε αδερφό ο οποίος τώρα είναι 2 ετών... Ίσως παίζει και αυτό τον ρόλο του... Σας ευχαριστώ πολύ! Το blog σας, έχει γίνει ήδη από τα αγαπημένα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα βρείτε πράγματα στα οποία είναι καλός και θα τα τονίζετε! Κάθε τι που κάνει να παίρνει θετικά σχόλια, ακόμα και κάτι απλό- όχι όμως σε υπερβολικό βαθμό για να μην φαίνεται ψεύτικο! Δείξτε του αγάπη, κατανόηση, αποδοχή, κάντε τον να αγαπήσει τον εαυτό του και να δει πόσο σπουδαίος είναι!

      Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια :)

      Διαγραφή
  15. Καλησπέρα σας,η κόρη μου πηγαίνει στην Α δημοτικού,δεν έχει κλείσει τα 6 ακόμη είναι η πιο μικρή στην τάξη της.Με ανησυχεί το γεγονός ότι μπήκαμε στις συλλαβούλες(πα-πι-τα-το κτλ)και δεν τις θυματαίμια μου τις λέει μια τις ξεχνάει.Ρώτησα την κυρία της κ μου είπε θέλει το χρόνο της, αλλά δεν έχουμε αυτή την πολυτέλεια γιατί θα μεινεί πίσω σε σύγκριση με τα αλλά παιδιά..Στο σπίτι το δουλεύουμε πολύ κάναμε κ καρτελίτσες με τα γράμματα κ τις συλλαβές.Έχω αγχωθεί πολύ.Κάθε συμβουλή ευπρόσδεκτη.Ευχαριστώ..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σχολική χρονιά στο πρωτάκι σας! Τα γράμματα τα θυμάται; Μπορεί να τα γράψει και να τα αναγνωρίσει όταν τα βλέπει γραμμένα; Συγκεντρώνεται όταν κάνει τις ασκήσεις; Αν θέλετε γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com για πιο άμεση επικοινωνία!

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστώ για την ανταπόκριση, ναι τα γράμματα τα θυμάται και τις λεξούλες τις αναγνωρίζει, όσο για τις εργασίες που έχει στο σπίτι μπορώ να σας πώ πως τις κάνει μόνη της, απλά μου ζητά να της διαβάσω τη ζητά η εκάστοτε άσκηση μόνο στη γλώσσα.Όσο περνούν οι μέρες κ δουλεύουμε στο σπίτι με τις καρτούλες πάει όλο κ πιο καλά.Απλά μπερδεύει κάποιες φορές το "τ" με το "π"...Ελπίζω πραγματικά να μην δυσκολευτεί πολύ κ απαγοητευτεί...Καλή δύναμη σε όλες τις μανούλες....Συγχαρητήρια για το έργο σας!!

      Διαγραφή
    3. Πολύ χαίρομαι που υπάρχει βελτίωση. Δείτε πως θα πάει μέχρι τα Χριστούγεννα, και αν εξακολουθεί να δυσκολεύεται, τότε πρέπει να το δείτε ειδικη παιδαγωγό.
      Δείτε και τις ασκήσεις που βάζω στη σελίδα, κάποιες μπορεί να σας βοηθήσουν!
      Καλή πρόοδο :)

      Διαγραφή
  16. Το ιδιο προβλημα με το κοριτσακι παρουσιαζει κ ο δικος μου,εχει γεννηθει 30/12/10 κ ειναι ο μικροτερος στη ταξη.Τα γραμματα τα γνωριζει κ μπορει να γραψει λεξεις αλλα δυσκολευεται να τις διαβασει ή μπορει κ να θελει..νευριαζει ευκολα κ βαριεται να κανεις τις ασκησεις ή να συγκεντρωθει.Η δασκαλα του μας ειπε οτι θελει κ αλλη εξασκηση στο σπιτι αλλα δεν ξερω πως,μας εδωσε προθεσμια μεχρι τα χριστουγεννα αλλιως θα καλεσει καποιον συμβουλο.Ποιος ο ρολος του?το e-mail μου ειναι kostantinos.aggelis@yahoo.com ελπιζω να μου απαντησετε ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μου έχετε δώσει σωστό email και στα δύο σχόλια που αφήσατε...!
      Γράφω τα email που σας έστειλα εδώ, κι ελπίζω να τα δείτε!

      Θα ήθελα να μου πείτε πως ήταν το παιδί στο νηπιαγωγείο, αν συμμετείχε δηλαδή, αν έκανε δραστηριότητες, αν έκανε ασκήσεις προγραφής. Επίσης θα ήθελα να μου πείτε αν πιάνει σωστά το μολύβι και αν παρουσιάζει υπερκινητικότητα. Τα καταφέρνει αν προσπαθήσει απλά δεν θέλει; Προσπαθώ να καταλάβω αν υπάρχει πιθανότητα μαθησιακής δυσκολίας για να μπορέσω να σας κατευθύνω σωστά.

      Έχετε σκεφτεί να πάτε σε ειδικό; Η συμβουλή μου είναι να δει ειδικός/η παιδαγωγός το παιδί, να γίνει αξιολόγηση και να ξεκινήσει πρόγραμμα παρέμβασης αν χρειάζεται. Μόνο ένας άνθρωπος που θα δει το παιδί από κοντά μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει.

      Παράλληλα μπορειτε να τον ενθαρρύνεται ωστε να θέλει να μελετάει στο σπίτι. Αυτό μπορεί να γίνει βάζοντας καταρχήν καθημερινό πρόγραμμα με συγκεκριμένη ώρα διαβάσματος. Δείτε περισσότερα για την μελέτη στο σπίτι εδώ

      http://paidagwgos.blogspot.gr/2010/10/blog-post_31.html
      http://paidagwgos.blogspot.gr/2012/10/blog-post_3.html
      http://paidagwgos.blogspot.gr/2015/12/blog-post.html


      Επίσης μπορείτε να κάνετε ασκήσεις για εμπέδωση των γραμμάτων και συλλαβών. Φτιάξτε καρτέλες με τις συλλαβές/ γράμματα για να διαβάζει, ζητήστε από το παιδί να σχεδιάσει μια συλλαβή με πλαστελίνη, να χρωματίσει μια συλλαβή ή να κάνει κολλάζ.
      http://paidagwgos.blogspot.gr/2015/06/blog-post_30.html
      http://paidagwgos.blogspot.gr/2014/11/blog-post_12.html
      http://paidagwgos.blogspot.gr/2014/10/blog-post_16.html
      http://paidagwgos.blogspot.gr/2013/10/blog-post_17.html

      Διαγραφή
    2. Στα νηπια επαιρνε μερος στισ δραστηριοτητες κ εκανε ασκησεις προγραφης.Οταν προσπαθει κανει ολες τις ασκησεις σωστα κ ομορφα γραμμενες.Παρουσιαζει υπερκινητικοτητα κ του αρεσει πολυ να τρεχει κ να ασχολειται με αυτοκινητα.Μηπως χρειαζεται καποια εξωσχολικη δραστηριοτητα?Yπαρχει περιπτωση να εππηρεαζεται απο τα αδερφια του που ειναι μικροτερα σε ηλικια? Εχετε δικιο για το mail με συγχωρειτε ειναι konstantinos.aggelis@yahoo.com

      Διαγραφή
    3. Το email εξακολουθεί να γυρίζει πίσω!
      Συμβουλή μου είναι να δείτε ειδική παιδαγωγό, ότι και να σας πω εγώ σίγουρα δεν θα είναι απόλυτα σωστό γιατί δεν έχω αξιολόγηση του παιδιού. Πιθανόν να υπάρχει υπερκινητικότητα, πιθανό όμως και απλή ανωριμότητα ή και τίποτα. Το σίγουρο είναι ότι η απόδοση του παιδιού στα μαθήματα σας προβληματίζει και εσάς και τη δασκάλα. Επομένως πρέπει να το δείτε!
      Όσον αφορά για τις εξωσχολικές δραστηριότητες, φυσικά και είναι καλό να βρείτε κάτι που να αρέσει στο παιδί και να βοηθά να εκτονώνει την ενέργεια του. Αν θέλετε κάτι άλλο, στείλτε μου email στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  17. καλησπερα ! Βοηθαω ενα παιδακι Β δημοτικου στο διαβασμα ,το ειχα απο Α δοτικου .Εχω παρατηρησει τα εξης :1)Αντιγραφη -δυσκολευεται να αντιγραψει, μπορει να ξεχασει καποιο γραμμα ή συλλαβη ή να γραψει αλλο γραμμα δηλαδη α αντι για ο ή και το αντιστροφο αλλα οχι παντα ή να αντιστρεψει το ε με το 3 .Δεν γραφει γρηγορα για να αντιγραψει κανει σχεδον 1ωρα μπορει και παραπανω .Μερικες φορες μου δινει την εντυπωση οτι προσπαθει να αναγνωρισει τα γραμματα. 2) Ορθογραφια -Στο τετραδιο ορθογραφιας του κανει πολλα λαθη , ξεχναει συλλαβες,γραμματα και σχεδον ποτε δεν βαζει τονους μπερδευει το δ με το β π.χ αντι για την λεξη ταχυδρομειο γραφει ταχυβρομειο ακομη μπερδευει το θ με το φ .
    3) Αναγνωση -Δυσκολευεται να διαβασει ,αλλαζει τις λεξεις π.χ αντι για την λεξη τραγουδουν διαβαζει τραγουδι .
    4)Παραπονιεται συνεχεια οτι δεν μπορει να γραψει και ειναι πολλα αυτα που τους βαζει ο δασκαλος.
    5)Δεν συγκεντρωνεται.
    Ωστοσο δεν εχει προβλημα στην κατανοηση του κειμενου ουτε στην κατανοηση καποιας ασκησης .Τι μπορω να κανω ετσι ωστε να το βοηθησω; Εχω μιλησει στους γονεις του να μιλησουν με τον δασκαλο του για το πως ειναι μεσα στην ταξη και αν υπαρχει καποιο προβλημα να παει σε καποιο ειδικο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το παιδί σίγουρα έχει μαθησιακές δυσκολίες και χρειάζεται άμεσα αξιολόγηση και πρόγραμμα ειδικής αγωγής. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να μιλήσεις στους γονείς, να τους πεις όλα αυτά που έχεις παρατηρήσει και να πάνε για αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών. Το παιδί χρειάζεται πολύ δουλειά, αλλά από κάποιον που έχει τις απαραίτητες γνώσεις. Πρέπει να μάθει να αναγνωρίζει τα γράμματα, να ξεχωρίσει τα γράμματα που μπερδεύει, να βελτιώσει την ανάγνωση και έπειτα την ορθογραφία. Οι ασκήσεις, η μέθοδος και το πρόγραμμα αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών του παιδιού, θα οργανωθούν μετά την αξιολόγηση από τον/την ειδικό/η παιδαγωγό.
    Μου κάνει εντύπωση πάντως που με τόσες δυσκολίες δεν έχουν κάνει κάτι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. εχω ενημερωσει στους γονεις του για οσα εχω παρατηρησει κ οτι ειναι καλο να μιλησουν με τον δασκαλο του στο σχολειο και επειτα με καποιον ειδικο ως απαντηση μου εδωσαν οτι τεμπελιαζει ,βαριεται και οτι εχει το μυαλο του στην τηλεοραση ενω στο σχολειο βιαζεται ποτε θα χτυπησει κουδουνι για εξω .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ λάθος η άποψη τους...δεν ξέρω πως θα μπορούσες να βοηθήσεις από τη στιγμή που δεν καταλαβαίνουν. Ελπίζω τουλάχιστον να μιλήσουν με το δάσκαλο και να τους πείσει

      Διαγραφή
    2. Μιλησαν οι γονεις του με τον δασκαλο και τους ειπε οτι θα τον παρακολουθησει για να δει αν υπαρχει καποιο προβλημα ...Ηθελα να ρωτησω αν σχετιζεται με καποιο μαθησιακο προβλημα η αρνηση του να γραφει αντιγραφη με την δικαιολογια οτι ειναι πολυ επισης αν τυχον του σβησω καποια τυχον λαθη ή καποια προτασει κλαιει γενικα αποφευγει να γραφει μεγαλες προτασεις σε ασκησεις επισης καθε φορα που γραφει μετραει τις σειρες που εχει αντιγραφη και προσπαθει να κανει μικρα γραμματα προς το τελος κ δεν αφηνει κενα για να μην του παρει πολλες σειρες .

      Διαγραφή
    3. Πιθανόν ναι πιθανόν όχι!! Εσύ που βλέπεις το παιδί τι γνώμη έχεις σχηματίσει; Η άρνηση έχει κάποια αιτία, ίσως είναι μαθησιακή δυσκολία, ίσως είναι ΔΕΠΥ, ίσως είναι μαθησιακά κενά. Από ότι μου έχεις γράψει έχει πολλές δυσκολίες στην ανάγνωση και τη γραφή και σου είχα πει ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις.
      Ο δάσκαλος δηλαδή δεν έχει πάρει χαμπάρι μετά από τόσο καιρό για το τι κάνει ο μαθητής στην τάξη;!!!

      Διαγραφή
  20. Η γνωμη που εχω σχηματισει ειναι οτι μου δειχνει οτι βαριεται-τεμπελιαζει.Οταν ειναι να αρχισουμε το μαθημα πρεπει εγω να του πω να ανοιξει την τσαντα του να βγαλει τα βιβλια του για να μου δειξει τι εχει για διαβασμα.Απο την αλλη στο μαθημα μιλαει συνεχεια , οταν παω να του εξηγησω κατι δεν μου δινει μερικες φορες σημασια και παιζει με το μολυβι του .Δεν συγκεντρωνεται,αποσπαται η προσοχη του οταν ακουσει κατι.Δυσκολευεται να δεχτει οτι η "δουλεια" του ειναι το διαβασμα και το γραψιμο.Μου ζηταει να κανουμε ασκησεις του παρακατω μαθηματος για να μην εχει πολυ γραψιμο στο σχολειο και προσπαθω να του εξηγησω πως δεν ειναι σωστο.Ειχαν ενα θεμα με τον δασκαλο στην ταξη τους οταν ξεκινησε η σχολικη χρονια ο δασκαλος που ειχαν στην αρχη αρρωστησε και εφυγε ,μεχρι να ερθει αλλος τους εκανε ο διευθυντης και μετα βαλαν οπως μου ειπε η μητερα του τον δασκαλο τον καλλιτεχνικων και τους κανει μαθημα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρα έχεις ίδια γνώμη με τους γονείς...διαφωνώ, θεωρώ πως το παιδί, σύμφωνα με όσα μου λες, παρουσιάζει αρκετές ενδείξεις διάσπασης προσοχής. Καλό θα ήταν να κάνει αξιολόγηση μαθ. δυσκολιών.
      Πρέπει να του βάλεις όρια και παράλληλα πρέπει να κάνεις το μάθημα ενδιαφέρον. Μάθε τα ενδιαφέροντα του και συνδύασε τα με ασκήσες. π.χ. το αγαπημένο του καρτούν να στολίζει τις ασκήσεις. Επίσης δώστου κίνητρο για να θέλει να τελειώνει γρήγορα τα μαθήματα του. π.χ. να παίζετε ένα παιχνίδι στο τέλος ή να κάνετε με ευχάριστη δραστηριότητα όπως λαβύρινο, βρες τις διαφορές κλπ (θα βρεις πολύ υλικό αν ψάξεις στο ίντερνετ)
      Άλλαξε τρόπο μαθήματος...μόνο έτσι έχεις πιθανότητες να αλλάξει ο μαθητής και να προσπαθήσει. Προφανώς ο συμβατικός τρόπος εκπαίδευσης δεν του προκαλεί ενδιαφέρον, δεν τον κάνει να συγκεντρώνεται. Όπου μπορείς χρησιμοποίησε τη ζωγραφική, χρώματα, σχέδια, αυτοκόλλητα, παραδείγματα.
      Πάντως επιμένω πως χρειάζεται αξιολόγηση μαθ.δυσκολιών και πιθανότατα εξειδικευμένη παρέμβαση ειδικής αγωγής

      Διαγραφή
    2. Και όταν σου μιλάει στο μάθημα, τον κόβεις λέγοντας του ότι θα στο πει στο τέλος αυτό που θέλει. Θα επαναληφθεί κάποιες φορές αλλά θα μάθει!

      Διαγραφή
  21. Δεν ειμαι ειδικος και δεν μπορω να αξιολογησω σωστα.Ειμαι εκπαιδευτικος μεσης εκπαιδευσης εχω διαβασει καποια αρθρα απο ιντερνετ για μαθησιακα προβληματα και ενημερωνομαι.Δεν εχω την ιδια γνωμη με τους γονεις του βλεπω πως δυσκολευεται αλλα τον βλεπω και να μην εχει ορεξη για οτι κανει και δεν ξερω ακριβως τι φταιει,δεν εχω εικονα το τι κανει στο στο σχολειο αλλα τις ασκησεις που κανει στο σχολειο δεν τις γραφει σωστα κ δεν βλεπω να τα ελεγχει ο δασκαλος.Προσπαθω να του κανω ευχαριστω το μαθημα οταν γραφουμε ορθογραφια τον βαζω να διορθωσει τα λαθη του και του λεω πες πως εισαι δασκαλος και πρεπει να διορθωσεις τα λαθη που εκανε το παιδι .Του προτεινω οταν τελειωσουμε νωρις να παιξουμε οτι παιχνιδι θελει αλλα τον βλεπω να βιαζεται ακομη πιο πολυ.Πριν ξεκινησω το μαθημα τον ρωταω πως περασε στο σχολειο για να μου πει οτι θελει πριν και οχι κατα την διαρκεια του μαθηματος κ αν τυχον θελησει κατι να πει εν ωρα μαθηματος του λεω στο τελος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρέπει να συζητήσουν και οι γονείς με το παιδί και να βάλουν όρια στη βαρεμάρα..! Να γίνει δηλαδή συνήθεια οτι διαβάζουμε τα μαθήματα και μετά παίζουμε. Ίσως η μέθοδος της επιβράβευσης να βοηθήσει. π.χ. Γράφουμε σε ένα χαρτί τις μέρες της εβδομάδας και λέμε στο παιδί ότι για κάθε μέρα που είναι συνεργάσιμο θα παίρνει ένα αυτοκόλλητο. Αν καταφέρει να πάρει αυτοκόλλητο για όλη τη βδομάδα, τότε παίρνει ένα μικρό δωράκι (αυτό θα συμφωνηθεί με τους γονείς).
      Προσπάθησε να κάνετε ασκήσεις για την ανάγνωση, να βελτιωθεί εκεί και να δει ότι τα καταφέρνει. Ίσως υπάρχει και ζήτημα χαμηλής αυτοεκτίμησης και απογοήτευσης λόγω των δυσκολιών που έχει.
      Προσπάθησε να κάνεις το μάθημα ενδιαφέρον και να του κεντρίσεις την προσοχή.
      Πάντως για μια ακόμα φορά θα πω ότι πρέπει να γίνει αξιολόγηση και πιθανότατα μαθήματα ειδικής αγωγής.

      Διαγραφή
  22. Αυτο με την επιβραβευση το ειχα προτινει αλλα το παιδι δεν συνεργαζεται με τιποτα .Δεν εχει προβλημα με την κατανοηση των ασκησεων ειναι εξυπνο και καταλαβαινει τι ζηταει η καθε ασκηση αλλα για να γραψει και να διαβασει λιγο παραπανω αρχιζει να αντιδραει εχω προσπαθησει πολλα να κανω ετσι ωστε να του κεντρισω την προσοχη .Εχει χαμηλη αυτοεκτιμηση αλλα παντα το ενθαρρυνω και του λεω οτι πιστευω σε σενα και οτι μπορεις να τα καταφερεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν αρκεί κάποιος να του λέει ότι μπορεί να τα καταφέρει. Πρέπει το ίδιο το παιδί να βιώσει επιτυχίες. Κάνε ότι καλύτερο μπορείς και να επιμείνεις για αξιολόγηση και πιο εξειδικευμένη παρέμβαση.

      Διαγραφή
  23. θα επιμεινω οσο μπορω ! Σας ευχαριστω παρα πολυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Γεια σας, είμαι δασκάλα σε Δημοτικό σχολείο και αυτός είναι ο πρώτος χρόνος που εργάζομαι. Στη τάξη που έχω ο μαθητής μου Δ. 8 χρονών (Β τάξη) μου παρουσιάζει δυσκολία στην ανάγνωση (διαβάζει αργά και συλλαβιστά) κάνει ορθογραφικά λάθη και φωνολογικά λάθη. Τα φωνολογικά του λάθη γίνονται μόνο σε 3 περιπτώσεις ( β,δ,σ) όπως παρατήρησα. Τι είδους διαταραχή μπορεί να υπάρχει και πως να ενημερώσω τους γονείς για παρέμβαση και επιπλέον βοήθεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή αρχή και καλή δύναμη!
      Πιθανόν το παιδί να έχει μαθησιακές δυσκολίες. Πρέπει να πεις στους γονείς αυτά που παρατηρείς, να τους προτείνεις να κάνουν αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών - μπορεί να γίνει από δημόσιο φορέα όπως τα ΚΕΔΔΥ ή ιδιωτικά. Και φυσικά πρέπει να τους τονίσεις να γίνει προσπάθεια με ειδική παιδαγωγό, ώστε το παιδί να βελτιωθεί στην ανάγνωση και φυσικά στα φωνολογικά λάθη. Αυτό πρέπει να γίνει άμεσα γιατί η καλή ανάγνωση και φωνολογική επίγνωση είναι απαραίτητα για όλα τα μαθήματα.

      Διαγραφή
  25. Καλησπέρα σας!!!
    Ειμαι φοιτητρια σε φιλοσοφικη σχολη και φετος ανελαβα να βοηθησω ενα κοριτσακι πρωτης δημοτικου με τα μαθηματα του σχολειου. Προκειται για ενα πανεξυπνο παιδι, με παρα πολυ ορεξη και θεληση για διαβασμα. Αυτο που με απασχολει ειναι πως η μικρη ενω μπορει με μεγαλη ανεση να διαβαζει συλλαβες(και να χωριζει λεξεις σε συλλαβες) δυσκολευεται να διαβασει ολοκληρη τη λεξη!Θα μπορουσατε να μου δωσετε καποιες ιδεες ωστε να μπορεσω να βοηθησω περισσοτερο το παιδι; Ευχαριστω πολυ εκ των προτερων και συγχαρητηρια για ολο αυτο που κανετε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, χρόνια πολλά και καλή πρωτοχρονιά!
      Το παιδί αναγνωρίζει τα γράμματα; Διαβάζει λέξεις αλλά συλλαβιστά; ή δεν μπορεί καθόλου να διαβάσει μια λέξη και να την καταλάβει ως λέξη; Μπορεί να γράψει συλλαβές και λέξεις; Μπορεί να κάνει προτάσεις προφορικά και γραπτά;
      Γράψε μου στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  26. Καλησπέρα, ήθελα τη συμβουλή σας σχετικά με το γιο μου, μαθητή της ΣΤ' ταξης. Έχω εντοπίσει την δυσκολία του στην ανάγνωση από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού αλλά οι δάσκαλοι του πάντα με καθησυχαζαν κρίνοντας προφανώς από τη γενικότερη άριστη επίδοση του στα μαθήματα, ειδικά στα μαθηματικά. Έδινα χρόνο όμως φέτος , τελειώνοντας πια το δημοτικό θεωρώ ότι θα έπρεπε να έχει κατακτήσει πια μία ευκολία στην ανάγνωση η οποία όμως δεν έχει έρθει. Επίσης παρατηρώ ότι στην ιστορία που πια τα κείμενα είναι απαιτητικά, τα κατανοεί κ τα αποστηθίζει από την παράδοση ενώ αν τα διαβάσει μόνος δυσκολεύεται στην κατανόηση γιατί διαβάζει λαθος τις λέξεις.πρέπει να το διερευνησω περαιτέρω; Είναι αργά να διορθωθεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα,
      Φυσικά και πρέπει να το δεις, ώστε το παιδί έστω και τώρα να βελτιωθεί στην ανάγνωση. Προτείνω να τον δει ειδικός/ή παιδαγωγός και να ξεκινήσετε ΑΜΕΣΑ παρέμβαση. Όπως καταλαβαίνεις δεν υπάρχει ούτε μέρα για χάσιμο. Η καλή ανάγνωση είναι απαραίτητη για όλα τα υπόλοιπα μαθήματα και μου κάνει εντύπωση που είναι καλός μαθητής ενώ έχει δυσκολία στην ανάγνωση. Παράλληλα μπορείς να δεις ασκήσεις για τη Δυσαναγνωσία που έχω βάλει και να προσπαθησετε και μαζί. Όμως είναι απόλυτα απαραίτητη η εξειδικευμένη αντιμετώπιση και δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια.
      Θα περιμένω τα νέα σας στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  27. καλησπέρα, θα ήθελα της βοήθεια σας.
    Εχω ενα κοριτσάκι, πηγαίνει α δημοτικού. Διαβάζει μεμονομένες λέξεις με ευκολία, γράφει πολυ καλά και θυμαται τους κανόνες της ορθογραφίας, μαθηματικλά επίσης είναι πολύ καλή. Το πρόβλημα είναι όταν διαβάζει κείμενα συλλαβίζει και δυσκολέυεται αντί να διαβάζει με ρέουσα ανάγνωση. Ακόμα και μετά απο 7-8 φορές που θα διαβάσει το κείμενο κολλάει σε κάποιες λέξεις.Ηθελα να ρωτήσω μπορεί να κρύβειαυτό μαθησιακές δυσκολίες ή ειναι ακόμα νωρίς για ρέουσα ανάγνωση όπως επιμένει η δασκάλα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι λίγο νωρίς για ένα πρωτάκι να διαβάζει με άνεση. Κάντε ασκήσεις για την ανάγνωση και αν δεν δεις βελτίωση τότε το βλέπουμε πάλι. Σας απάντησα και στο email

      Διαγραφή