Σελίδες

31 Οκτωβρίου 2013

Τα συχνότερα λάθη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στην γραφή


Τα συχνότερα λάθη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες όσον αφορά τη γραφή και την ορθογραφία είναι τα εξής:
- Παραλείπουν γράμματα π.χ. μλο αντί μήλο
- Παραλείπουν συλλαβές, ειδικά σε πολυσύλλαβες λέξεις π.χ. παθυρο αντί παράθυρο
- Δεν χρησιμοποιούν κεφαλαία, ακόμα και στην αρχή της πρότασης, ή βάζουν κεφαλαίο εκεί που δεν χρειάζεται. 

27 Οκτωβρίου 2013

Πώς θα κάνετε τις φωτοτυπίες πιο ευχάριστες!

Οι δάσκαλοι συνήθως δίνουν 1-2 φωτοτυπίες με ασκήσεις στα παιδιά για να τις λύσουν στο σπίτι. Δυστυχώς τις περισσότερες φορές, είναι απλές κόλλες χαρτί με την μια άσκηση να ακολουθεί κολλητά την άλλη, συχνά φωτοτυπημένες με μουτζούρες από τον εκτυπωτή ή ακόμα χειρότερα γραμμένες χειρόγραφα!

26 Οκτωβρίου 2013

Ο μηχανισμός της ανάγνωσης




Ο μηχανισμός της ανάγνωσης διαπερνά πολλές δεξιότητες και δεν είναι καθόλου απλός. Εδώ, όπως φαίνεται και από τον παρακάτω πίνακα, θα αναφερθούμε στις τρεις βασικές δεξιότητες στις οποίες βασίζεται η ικανότητα της ανάγνωσης. Η πρώτη δεξιότητα αφορά στον τρόπο προσέγγισης των λέξεων, δηλαδή να μπορεί το παιδί να μαντέψει τη λέξη χωρίς να τη διαβάσει και να μπορεί να επαναλάβει με δικά του λόγια μια ιστορία που άκουσε. Η δεύτερη δεξιότητα αφορά την οπτική αναγνώριση των λέξεων, να μπορεί δηλαδή να βρίσκει τα ίδια γράμματα ή τις ίδιες λέξεις.

22 Οκτωβρίου 2013

Άσκηση: Γραφή με πλαστελίνη

Η άσκηση απευθύνεται κυρίως σε παιδιά α' δημοτικού και βοηθά στην εκμάθηση των γραμμάτων αλλά και των συλλαβών και είναι πραγματικά πολύ απλή και ευχάριστη.
Το μόνο που χρειάζεστε είναι πλαστελίνη σε διάφορα χρώματα, κατά προτίμηση πλαστελίνη που δεν κολλάει στα δάχτυλα και στο γραφείο. 
Ζητάτε από το παιδί να φτιάξει:
- ένα γράμμα
- το κεφαλαίο και το μικρό γράμμα

Τι κάνω όταν υποψιάζομαι ότι κάποιος μαθητής μου έχει μαθησιακές δυσκολίες/δυσλεξία;

 Σχεδόν σε κάθε σχολική τάξη υπάρχουν ένα ή περισσότερα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Τι πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός όταν υποψιάζεται ότι κάποιος μαθητής του ίσως έχει μαθησιακή δυσκολία; (δείτε τις ενδείξεις εδώ

7 Οκτωβρίου 2013

Πώς οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

 
"Οι δάσκαλοι που αγαπούν τη διδασκαλία, μαθαίνουν στα παιδιά να αγαπούν την μάθηση" 

Έχω αναφερθεί ξανά και ξανά σε αυτό το θέμα, προσπαθώντας κάθε φορά να δίνω περισσότερες συμβουλές και συγκεκριμένες οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς. 
Ο λόγος που επανέρχομαι είναι ένας: Βλέπω πόσο λάθος συμπεριφέρονται οι εκπαιδευτικοί- ΟΧΙ ΟΛΟΙ, το τονίζω για να μην παρεξηγηθώ- στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, είτε από έλλειψη γνώσεων ή ενδιαφέροντος (και συνήθως αυτός είναι ο λόγος)!