Σελίδες

20 Σεπτεμβρίου 2014

Το διάβασμα των παιδιών με διάσπαση προσοχής- 10 βασικές συμβουλές

Τα παιδιά με διάσπαση προσοχής συνήθως δυσκολεύονται με την καθημερινή μελέτη στο σπίτι. Ξεκινούν το διάβασμα, αλλά σύντομα αρχίζουν να χαζεύουν, να σκέφτονται άλλα πράγματα και τελικά να μην ολοκληρώνουν τις ασκήσεις τους, ενώ κάθονται στο γραφείο τους. Παραπονιούνται ότι διαβάζουν για ώρες, χωρίς μάλιστα το επιθυμητό αποτέλεσμα! 

Στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται ώρες διαβάσματος, ούτε φωνές, ούτε κυνηγητό μέσα στο σπίτι, ούτε απειλές, αλλά οργάνωση:

1. Ώρα και μέρος: Να έχετε συγκεκριμένη ώρα έναρξης του διαβάσματος. π.χ. μετά το μεσημεριανό φαγητό, καθώς επίσης και συγκεκριμένο χώρο π.χ. στο δωμάτιο του και όχι όπου τύχει!

2. Λίστα καθηκόντων: Βοηθήστε το παιδί να οργανώσει το διάβασμα του. Δείτε μαζί το πρόγραμμα της επόμενης μέρας και σημειώστε σε ένα χαρτί τι έχει να κάνει. Φτιάξτε δηλαδή μια λίστα - αρχικά μαζί, σύντομα το παιδί θα την φτιάχνει μόνο του - με τις ασκήσεις. π.χ.
Μαθηματικά σελ 23 άσκηση 1 και 2
Γλώσσα σελ 11 άσκηση 4
Ιστορία κεφ. 5
Ορθογραφία σελ 20
Έτσι το παιδί θα ξέρει τι έχει να κάνει και θα  μπορεί να σβήνει κάθε άσκηση που ολοκληρώνει. Δοκιμάστε το, είναι πολύ αποτελεσματικό, και για παιδιά χωρίς μαθησιακές δυσκολίες! 

3. Ησυχία: Και δεν εννοώ ότι όταν διαβάζει το παιδί δεν θα κουνιούνται οι υπόλοιποι στο σπίτι, αλλά να περιορίσετε τους θορύβους όπως οι ομιλίες στο σπίτι ή στο τηλέφωνο και η τηλεόραση να είναι κλειστή. Μην μαθαίνετε το παιδί να διαβάζει στην απόλυτη ησυχία απλά μειώστε τους θορύβους που μπορεί να του αποσπάσουν την προσοχή.

4. Αφήστε το παιδί μόνο του: Αφού βεβαιωθείτε ότι το παιδί ξέρει ποιες ασκήσεις έχει και τι πρέπει να κάνει σε αυτές, απομακρυνθείτε από το δωμάτιο και μην κάθεστε μαζί του. Αλλιώς θα μάθει να διαβάζει μόνο μαζί με κάποιον....κάτι που θα είναι κουραστικό τελικά!

5. Έλεχος προόδου: Ανά τακτά χρονικά διαστήματα π.χ. κάθε 10-15 λεπτά περάστε από το δωμάτιο, ρωτήστε το παιδί αν προχωράει, αν θέλει βοήθεια και σε ποιο σημείο βρίσκεται, ενθαρρύνοντας και επιβραβεύοντας. Έτσι θα ξέρει το παιδί ότι πρέπει να προχωρήσει μέχρι να ξαναπάτε και θα βεβαιωθείτε ότι δεν κάθετε απλά στο γραφείο του αλλά διαβάζει. Αν τυχόν έχει αφαιρεθεί η προσοχή του, με αυτόν τον τρόπο θα επανέλθει!

6. Υπομονή: Μπορεί να σας φαίνεται παράξενο που το παιδί σας αφαιρείται τόσο εύκολα και να εκνευρίζεστε, όμως δεν πρέπει! Μην αρχίζετε χαρακτηρισμούς τύπου "είσαι τεμπέλης, αφηρημένος, χαζός, γιατί δεν είσαι σαν τον αδερφό ή την αδερφή σου " και άλλα τέτοια που μόνο κακό κάνουν! Μείνετε ήρεμοι, χρησιμοποιείστε την επιβράβευση και τη θετική ενίσχυση και αποφύγετε τις τιμωρίες! 

7. Ενημερώστε τον εκπαιδευτικό της τάξης: Μιλήστε με το δάσκαλο/ δασκάλα του παιδιού σας και πείτε του ότι το παιδί σας προσπαθεί πολύ με το διάβασμα και ζητήστε να επαινεί την προσπάθεια και όχι μόνο το αποτέλεσμα. 

8. Τα τετράδια στην τσάντα: Πολλές φορές το παιδί κάνει ασκήσεις αλλά τελικά ξεχνά τα τετράδια στο σπίτι και ενώ οι συμμαθητές παρουσιάζουν τη δουλειά τους στην τάξη, το παιδί σας κάθεται αμέτοχο...! Σιγουρευτείτε ότι έχει βάλει τα απαραίτητα στην τσάντα του, ώστε να επιβραβευθεί ο κόπος του. 

9. Μην διορθώνετε τα λάθη του: Αν το παιδί σας π.χ. κάνει ορθογραφικά λάθη, δείτε τα μαζί, συζητήστε τα, βοηθήστε το να εντοπίζει τα λάθη του και να τα διορθώνει. Δεν έχει σημασία να παρουσιάζει τα τέλεια γραπτά στο σχολείο, αλλά να μαθαίνει!

10. Βοήθεια ειδικού: Αν παρά τις προσπάθειες σας το παιδί δυσκολεύεται στα μαθήματα, στο σχολείο ή στο διάβασμα στο σπίτι, αναζητήστε εξειδικευμένη βοήθεια. Η παρέμβαση ειδικής αγωγής με εξατομικευμένο πρόγραμμα, βασισμένο στις δυσκολίες του παιδιού σας, είναι απαραίτητη και μάλιστα από τις μικρές τάξεις του δημοτικού.

Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
sofiatsin@gmail.com

79 σχόλια:

  1. Ποτέ δεν θα μάθει να διαβάζει μόνο του .Τα παιδιά με ΔΕΠΥ πάντα Θέλουν να έχουν κάποιον δίπλα τους όταν διαβάζουν ,το έχουν ανάγκη για να νιώθουν σιγουριά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η άποψη σας είναι απόλυτη και η εμπειρία μου δείχνει ότι τα παιδιά με ΔΕΠΥ σταδιακά μαθαίνουν να διαβάζουν μόνα τους, θέλει πολύ επιμονή και προσπάθεια.

      Διαγραφή
    2. Εχω διδάξει πολλά παιδιά με διάσπαση προσοχής. Ναι χρειάζονται βοήθεια αλλά το πιο σημαντικό που κατάλαβα είναι οτι αποδίδουν όταν κάποιος πιστέψει σε αυτά. Περνάνε τόση αμφισβήτηση που τους κοβονται τα φτερά. Πολύ χρήσιμες οι συμβουλές του άρθρου.

      Διαγραφή
    3. Έχω παιδί με ΔΕΠΥ και ΠΑΝΤΑ διαβάζει μόνο του. Έτσι ξεκινήσαμε, έτσι συνεχίζουμε (τώρα είναι στην Τετάρτη) και ελπίζω να μην αλλάξει κάτι στο μέλλον. Οι επιδόσεις του είναι πάνω από το μέτριο και η υπευθυνότητά του συνεχώς αυξάνεται. Δεν θέλει κόπο....θέλει τρόπο.

      Διαγραφή
  2. Εμένα πάλι είναι στην πρώτη δημοτικού φέτος έχει ένα μικρό θέμα με το γράψιμο. Δεν μπορεί να πιασει καλά το μολύβι. Συνήθισε να πιάνει τον μαρκαδόρο στο νηπιαγωγείο με την παλάμη και με το αριστερο και ότι του έκανα δεν ήθελε με τίποτα να το διορθώσει. Τώρα στην πρώτη γράφει με το δεξί αλλά δεν μπορεί να πιάσει το μολύβι ζωηρά. Είναι υπερκινητικός και λίγο αντιδραστικός με τους κανόνες γενικά αλλά η δασκάλα του μου λεει ότι είναι αρνί και ακούει ότι του λέει. Για το μολύβι πρέπει να τον δει ειδικός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να τον δει ένας εργοθεραπευτής για να βοηθήσει το παιδί στο θέμα αριστερό ή δεξί χέρι και στο λάθος κράτημα του μολυβιού.
      Καλή σας πρόοδο!!

      Διαγραφή
  3. Υπάρχει περίπτωση δημιουργίας του προβλήματος από έντονο συναίσθημα ζήλιας προς μικρότερο αδερφάκι ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Μαρία
      Θα πρέπει να μου γράψετε περισσότερα όσον αφορά τη δυσκολία του παιδιού σου για να μπορέσω να σας απαντήσω. Αν θέλετε γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com.
      Γενικά πάντως η ζήλεια δεν προκαλεί μαθησιακές δυσκολίες!

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα το δικό μου κοριτσάκι πάει Δευτέρα κ δεν εχουνε βγαλη άκρη ακόμα το μόνο πρόβλημα Που εχουμε είναι στο διάβασμα κ ότι δεν φέρνει όλες της σημειώσεις από το σχολείο κ συνέχεια ψάχνουμε τι έχουμε για την άλλη μερα

      Διαγραφή
    3. Ποτέ δεν παραδέχεται ότι ξέχασε να γραψη την σηνεχεια αλλά ότι δεν πρόλαβε κ πολες άσκησής δεν της γραφη καθολου

      Διαγραφή
    4. Είναι πολύ πιθανό όντως να μην προλαβαίνει, το θέμα είναι να βρείτε το γιατί. Θα ήθελα να μου πείτε περισσότερα για τις δυσκολίες του παιδιού (αν είναι καλή στην ανάγνωση, αν κάνει ορθογραφικά λάθη, αν κατανοεί αυτά που διαβάζει κ.λ.π), ώστε να μπορέσω να σας δώσω συμβουλές. Παρακαλώ πολύ δώστε μου ένα email να σας απαντήσω ή γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
    5. Sofi mou exo ena koritsaki teterti dimoutikou afergete poli sto skolio kai sto frodistirio.ti boro na kano gia afto .

      Διαγραφή
    6. Για να μπορέσω να σε βοηθήσω θα ήθελα να μου πεις περισσότερα για τις δυσκολίες που παρουσιάζει το παιδί. Αν έχει μαθησιακά κενά, αν διαβάζει σωστά, αν κάνει ορθογραφικά λάθη, αν έχει γίνει αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών κλπ. Γράψε μου στο sofiatsin@gmail.com για πιο άμεση επικοινωνία

      Διαγραφή
  4. Έμενα το δικό μου όταν κάθομαι δίπλα του και απλά με νιώθει εκεί τελειώνει και μαλιστα με εκπλησσει μερα με την μερα! Σε αντίθεση με την δασκάλα του που όλο παραπονιεται για τα γραμματά του και οτι δεν ξέρει να διαβάζει και λεει οτι τα κάνει ολα μηχανικά ακόμα και οταν διαβάζει την αναγνωση του.τι μπορώ να κάνω γιαυτό οταν απο το σχολείο δεν παίρνει την απαραιτητη βοηθεια ενώ μαζί μου αυτό που καταλαβαίνω είναι οτι προσπαθει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρέπει να μου πείτε τι τάξη πάει το παιδί και αν έχει δυσκολία σε κάτι π.χ. ανάγνωση, γραφή, κατανόηση κλπ
      Γενικά όταν ένα παιδί είναι στον χώρο του που έχει ησυχία μπορεί να συγκεντρώνεται πιο εύκολα.
      Αν θέλετε γράψτε μου περισσότερα σχετικά με το μαθησιακό προφίλ του παιιδού, στο sofiatsin@gmail.com για να μπορέσω να σας βοηθήσω

      Διαγραφή
  5. Έχω και εγώ ένα αγόρι με ΔΕΠΥ πηγαίνει πρώτη δημοτικού με πολλά προβλήματα στη βραχυπρόθεσμη μνήμη του και δυσκολίες στο γράψιμο. Θέλω να ρωτήσω πρώτον συναισθηματικά αν επηρεάζονται τα παιδια με ΔΕΠΥ από ένα διαζύγιο, αν χειροτερεύει δηλαδή η κατασταση τους και δεύτερον πως μπορώ να βοηθήσω το παιδί στην πράξη. Χρειάζεται να απευθυνθώ κάπου σε κάποιους ειδικούς; Κάνουμε λογοθεραπεία γιατί έχουμε και προβλήματα στο λόγο και τώρα θα ξεκινήσει λογοθεραπεία για ΔΕΠΥ. Πως μπορώ να βοηθήσω το παιδί με τη μνήμη του με το διάβασμα του ποιος μπορεί να βοηθήσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, οπωσδήποτε θα συνεχίσετε την λογοθεραπεία από τη στιγμή που υπάρχουν προβλήματα στον λόγο. Παράλληλα όμως μπορείτε κάνετε και παρέμβαση ειδικής αγωγής με ειδικό παιδαγωγό, για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών του και την οργάνωση της καθημερινής μελέτης.
      Όσον αφορά το θέμα του διαζυγίου, δεν μπορώ να ξέρω τι αντίκτυπο θα έχει. Αν χρειάζεστε βοήθεια στο θέμα αυτό, μπορείτε να απευθυνθείτε σε παιδοψυχολόγο.
      Αν θέλετε κάτι άλλο, γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα! Ονομάζομαι Βίκυ και είμαι φιλόλογος. Κατ' αρχάς, θέλω να σε ευχαριστήσω και να σε συγχαρώ για τις πολύτιμες συμβουλές και τις πρωτότυπες ιδέες σου! Θα ήθελα να μου πεις τη γνώμη σου για το εξής: τα τελευταία 2 χρόνια κάνω ιδιαίτερα μαθήματα-διδακτική παρέμβαση σε μια μαθήτρια με (διαγνωσμένη από το Παίδων) ΔΕΠ-Υ και συνεχίζουμε φέτος στην Α' Γυμνασίου. Ο κύριος στόχος μου ήταν και είναι ο γραπτός της λόγος, καθώς δυσκολεύεται κυρίως στο να οργανώσει τις ιδέες της. Βέβαια, έχω την εξής ανησυχία: έχοντας αδύναμη μακροπρόθεσμη μνήμη, θα μπορέσει να αποστηθίσει τη μετάφραση του μαθήματος των Αρχαίων ελληνικών και ένα σωρό γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες; θα μπορέσει να εξεταστεί επιτυχώς στις γραπτές σχολικές εξετάσεις; κι αν ναι, πως θα μπορέσω να τη βοηθήσω; ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Βίκυ,
      Αυτό που με ρωτάς είναι δύσκολο να στο απαντήσω και πιστεύω ότι τελικά θα το δεις στην πράξη. Τα αρχαία συνήθως δυσκολεύουν τα παιδιά με μαθ. δυσκολίες, πρέπει να βρεις τρόπους να την βοηθήσεις στην αποστήθιση αλλά και στην κατηγοριοποίηση των κανόνων. Προσπάθησε να συνδυάζεις το θέμα του κειμένου με κάποια εικόνα/ζωγραφιά που θα της θυμίζει το περιεχόμενο του. Δεν μπορώ να σου πω αν και πόσο θα δυσκολευτεί, καθώς δεν γνωρίζω το γενικό μαθησιακό επίπεδο του παιδιού, αν έχει κάνει παρέμβαση ειδικής αγωγής καθώς και τι γνώσεις έχεις από ειδική αγωγή και ΔΕΠΥ. Αν θες γράψε μου περισσότερα στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  7. Καλημερα! Πολυ ενδιαφερον το αρθρο σας! Η κορη μου, τριτη δημοτικου, παρολο που δεν εχει θεμα ΔΕΠ-Υ, ειναι πολυ αργη οταν κανει τα μαθηματα της. Περυσι περασαμε μια χρονια μαρτυριο, χρειαζοταν πανω απο 5 ωρες μελετης, ενω ειναι ενα εξυπνο παιδι και αν θελει τα καταφερνει ολα σε μια ωρα. εχω δοκιμασει ολα τα παραπανω δυστυχως χωρις αποτελεσμα! Φετος η δασκαλα της προτεινε να μην την αφηνω να διαβαζει ουτε λεπτο παραπανω απο το τακτο χρονικο περιθωριο, ακομη κι αν αυτο σημαινει πως θα παει αδιαβαστη στο σχολειο. Δεν το βρισκω σωστο και γνωριζοντας το παιδι μου ξερω πως θα στεναχωρεθει κανα δυο φορες αλλα δεν θα της δωσει κινητρο για να αλλαξει την συμπεριφορα της. Ειναι ενα παιδι χαρουμενο, εξωστρεφες και υπακουο σε γενικες γραμμες και δεν εχουμε παρατηρησει καμια δυσκολια οσον αφορα στη μαθησιακη της ζωη, παρα μονο αυτη την αργοπορια. Τι μου προτεινετε εσεις; Ευχαριστω! (Συγγνωμη για τους τονους¡ Δεν εχω τονικο στο tablet) :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα,
      Εσείς που πιστεύετε ότι οφείλεται αυτή η αργοπορία με το διάβασμα; Στο σχολείο συμμετέχει ενεργά στην τάξη; Πάντως δεν είναι λογικό για ένα παιδί να "θέλει" να διαβάζει 5 ώρες...!! Θα ήθελα να μου γράψετε περισσότερα για το πως γίνεται η καθημερινή μελέτη, τι ώρα ξεκινάει το διάβασμα, αν κάθεστε συνέχεια μαζί της κλπ στο sofiatsin@gmail.com για να μπορέσω να σας βοηθήσω

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα.

    Η κόρη μας είναι τρίτη δημοτικού και έχει όλα τα χαρακτηριστικά διάσπασης που αναφέρατε. Είμαι άδικη μαζί της γιατί περιμένω να τα κάνει όλα "κανονικα" κάτι που είναι αδύνατον και καταλήγουμε να διαβάζουμε όσες ώρες έχουμε διαθέσιμες. Πρέπει να απευθυνθώ σε ειδικό για ασκήσεις μνήμης ή κάτι άλλο, αφού το διάβασμα θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε όπως αναφέρετε στο άρθρο σας? Υπάρχουν κάποιες ασκήσεις που θα βοηθήσουν την συγκέντρωση γενικότερα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,
      Καλό είναι να γίνει στο παιδί αξιολόγηση από ειδική παιδαγωγό και ανάλογη παρέμβαση αν και εφόσον κριθεί αναγκαίο. Φυσικά και υπάρχουν ασκήσεις που βοηθούν ένα παιδί με διάσπαση, κυρίως στην οργάνωση του. Αυτά που αναφέρω στα άρθρα είναι ενδεικτικές συμβουλές και όχι ολοκληρωμένη αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών.

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα! Σας ευχαριστούμε για τις χρήσιμες συμβουλές σας! Ο γιος μου στην Ε Δημοτικού φέτος, παρουσίασε μια δυσκολία στην επικοινωνία του με τα άλλα παιδιά στο σχολείο και αντιδρά πότε με θυμό πότε με απογοήτευση ή άλλοτε με άρνηση για το σχολείο. Παράλληλα ήρθε καινούρια δασκάλα στη τάξη του που προσπαθεί να τα οργανώσει και να τα βάλει σε πειθαρχία. Ως γνωστό η Ε' είναι απαιτητική τάξη και δεν μπορώ να πω ότι ήταν ποτέ του επιμελής αν και φιλότιμος, παρατηρώ λοιπόν μια διάσπαση προσοχής και αναρωτιέμαι αν χρειάζεται βοήθεια από ειδικό και ποιος είναι αυτός, παιδοψυχολόγος ή παιδαγωγός με ειδικότητα? Εγώ πως μπορώ να βοηθήσω? Με θέλει δίπλα του ειδικά στα θεωρητικά πχ ιστορία, όπου θέλει να του την διαβάζω-κάπου νιώθω ότι είναι και τεμπελιά- ενώ δεν θυμαται ό,τι του έχω διαβάσει την επόμενη στιγμή. Απεναντίας στα μαθηματικά είναι πολύ καλός αν και την προπαίδεια των 7,8,9 δεν μπορεί να την απομνημονεύσει. Τι συμβαίνει??? Βοηθήστε με σας παρακαλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Πρέπει να γίνει αξιολόγηση από ειδικό παιδαγωγό και έπειτα παρέμβαση ειδικής αγωγής, με στόχο την οργάνωση της καθημερινής μελέτης αλλά και των μαθησιακών δυσκολιών που τυχόν εμφανίζει το παιδί. Μπορείτε να κλείσετε ραντεβού σε κάποιο δημόσιο φορέα, όπως το ΚΕΔΔΥ, ή ιδιωτικά σε ειδικό παιδαγωγό - αυτή είναι η αρμόδια ειδικότητα. Η άρνηση ή ο θυμός του παιδιού, ίσως είναι αποτέλεσμα της χαμηλής του αυτοεκτίμησης λόγω των δυσκολιών του στα μαθήματα. Για αυτό προτείνω την άμεση αξιολόγηση αλλά και παρέμβαση ειδικής αγωγής!

      Διαγραφή
  10. Καλησπερα. Εχω 2 παιδια δίδυμα στην Γ δημοτικού . Η κόρη μου ειναι άριστη στο σχολειο κ δεν με εχει απασχολήσει ποτέ με τα μαθησιακα της. Ο γιος μου φέτος άρχισε να αργεί να αντιγράφει απο τον πίνακα με αποτέλεσμα να μένει μέσα στο διάλειμμα για να ολοκληρώσει την εργασία του κ έχοντας το μυαλό του στην αυλή στο τελος έκανε λάθη. Στο καθημερινό διάβασμα τελειώνει γρήγορα κ στα διαγωνίσματα του γράφει άριστα. Η δασκαλα του θεωρεί οτι έχει ΔΕΠ κι εγω ως εκπαιδευτικός ειλικρινά ανησυχησα πολυ. Σκέφτηκα οτι θα ηταν καλο να του κάνω το Αθηνα τεστ. Ποια ειναι η γνώμη σας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Τασούλα
      Η αργή αντιγραφή από μόνη της δεν δείχνει ΔΕΠ και βρίσκω τη δασκάλα υπερβολική, εκτός και αν παρατηρεί κι άλλα πράγματα. Μήπως δεν βλέπει καλά στον πίνακα; Μήπως δεν καταλαβαίνει τα γράμματα; Αν του βάλεις να ανιγράψει κάτι στο σπίτι, πάλι αργεί; Έχεις παρατηρήσει κάτι άλλο; Διαβάζει τα μαθήματα μόνος του; Απάντησε μου στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  11. Καλημέρα.Είμαι μία μαμά που έχω δυο παιδιά το αγόρι είναι άριστος μαθητής από το δημοτικό και διαβάζει μόνος του από την τετάρτη τάξη,το κορίτσι μου όμως από την πρώτη δημοτικού έβλεπα ότι δεν συγκεντρωνόταν όταν καθόταν να διαβάσει φυσικά και οι δύο δάσκαλοι που είχε από την πρώτη έως και την τετάρτη τάξη, ο πρώτος ήταν αδιάφορος και η δεύτερη δασκάλα μας ήταν το αντίθετο προχωρούσε σε πράγματα που η δική μου κόρη σίγουρα δεν μπορούσε να ακολουθήσει.Βλέποντας όλα αυτά καθώς η κόρη μου διάβαζε πάνω από 5 ώρες τη μέρα με ατελείωτα και απαράδεκτα λάθη τα τέσσερα καλοκαίρια εμείς στο σπίτι δουλεύαμε μαζί της .Στο διάβασμα της κοιτάει οπουδήποτε αλλού ,σηκώνεται συνέχεια και όσες φορές της πω να μάθει μία λέξη που κάνει λάθος αυτή την μαθαίνει και την άλλη μέρα θα την κάνει πάλι λάθος. Οπότε στην τετάρτη ΄τάξη της έβαλα μία δασκάλα για δύο φορές την εβδομάδα , όχι για να της μάθει τα μαθήματα της ημέρας αλλά μαζί και με την δική μου βοήθεια να δουλέψουμε τις ελήψεις μας οι οποίες αυτή τη στιγμή πού θα πάμε Πέμπτη τάξη είναι αρκετές . Η δασκάλα που έχω στο σπίτι μου είπε ότι είναι ανώριμη για την ηλικία της όπως έκρινε ότι αυτά που τους βάζει στο σχολείο είναι απαράδεκτα για την ηλικία των παιδιών, ένα παράδειγμα είναι ότι στην τρίτη τάξη έμαθε να κάνει διαίρεση με τέσσερις αριθμούς .Από το σχολείο έφυγαν δύο παιδιά .Δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν γνωρίζω ότι άσχετα από τους δασκάλους το παιδί μου έχει διάσπαση προσοχής φυσικά στο παιχνίδι της είναι πολύ συγκεντρωμένη και δεν ξέρω πώς το κάνει αυτό άλλα όταν θα χάσουμε κάτι μέσα στο σπίτι η μόνη που θυμάται που βάλαμε αυτό το αντικείμενο θα είναι αυτή σε σημείο που την έχουμε ξυπνήσει βραδύ γιατί ψάχναμε κάτι που ήθελε ο άντρας μου και την ρωτήσαμε την ώρα που κοιμόταν που είναι αυτό και σηκώθηκε από το κρεβάτι και μας το βρήκε δεν ήταν δικό της αντικείμενο ή παιχνίδι για να δώσει βάση .Αυτό έχει συμβεί άπειρες φορές και σπίτι της γιαγιάς της.Εγώ αναρωτιέμαι αν πρέπει να την πάω σε κάποιο κέντρο όπως μου υπέδειξε και η δασκάλα του σχολείου της.Η αλήθεια είναι ότι δεν θα ήθελα να την πάω σε κάποιο κέντρο διότι ο χρόνος της που θα τις απομένει ελεύθερος θα είναι πολύ λίγος διότι δεν θα κάνει εκεί και τα μαθήματα του σχολείου της.Σίγουρα ξέρω ότι δεν θα γίνει επιστήμονας ,το κάθε παιδί έχει και άλλα ταλέντα εγώ το έχω αποδεχτεί αυτό και προσπαθώ να την κρατήσω σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο,το σύστημα όμως το σημερινό στα σχολεία θέλει αυτά τα παιδιά να είναι δύο ώρες στα κέντρα για να διορθώσουν την απόσπαση τους μελέτη μετά στο σπίτι πάνω από πέντε ώρες για την δική μου κόρη τουλάχιστον για τα διαβάσματα του σχολείου και αναρωτιέμαι χρειάζονται όλα αυτά από τόσο μικρή ηλικία διότι μην νομίζουμε ότι τα παιδιά έτσι είναι χαρούμενα .Η δικιά μου κάθεται στην καρέκλα άπειρες ώρες γιατί θέλει είναι σωστή στο σχολείο της ώστε να μην την προσβάλει η δασκάλα που στα δημόσια σχολεία από κάποιους γίνεται αυτό και εγώ σαν μαμά που αγαπάει και ειλικρινά πονάω πολύ διότι η δασκάλα της στο σπίτι μου λέει ότι αυτά τα παιδιά θέλουν αγάπη συνεχόμενο διάβασμα ώστε το μυαλό να μην αφεθεί για να έχει ερεθίσματα συνέχεια και θεωρεί ότι όλα όσα μαθαίνει τώρα με συνεχόμενες επαναλήψεις θα υπάρχουν στο μυαλό της αφού θα έχει ωριμάσει τότε.Ευχαριστώ που με ακούσατε και λυπάμαι αν σας κούρασα με όλο αυτό ΄το κείμενό αλλά ήθελα να έχετε μια ιδέα για την κατάσταση και πάλι ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμβουλή μου είναι να γίνει αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών από δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα. Επίσης να ξεκινήσετε μαθήματα με ειδική παιδαγωγό, δεν ξέρω πως δουλεύει η δασκάλα που έχετε τώρα, αλλά σίγουρα το παιδί χρειάζεται εξειδικευμένη βοήθεια. Πιστεύω πως αυτά τα δύο είναι απαραίτητα να γίνουν, καθώς επίσης να μην αποκλείετε το ενδεχόμενο το παιδί να γίνει επιστήμονας!! Με την απαραίτητη και κατάλληλη βοήθεια, όλα τα παιδιά μπορούν να μάθουν και να φτάσουν πολύ ψηλά. Αν θέλετε κάτι άλλο, γράψτε μου απευθείας στο sofiatsin@gmail.com Εύχομαι καλή πρόοδο με μια καλή δασκάλα την επόμενη χρονιά!

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα σας. Εχω δυο γιους 13 & 11 ετών. Ο μικρός γιος μου παρουσίαζε απο πολύ μικρός από το νηπιαγωγείο υπερκινητικότητα και αλλα στοιχεία που ήταν ένδειξη δυσλεξίας. Μου είπαν να περιμένω γιατί είναι μικρός. Το ιδιο στην πρωτη και τη δευτέρα δημοτικού . επέμενα πως κάτι συμβαίνει στο παιδί αλλα ο πατέρας του επέμενε πως το παιδί είναι τεμπέλης. Με πολύ αγωνα κατάφερα να δεκτή ο πατέρας του να γίνει αίτηση να περάσει απο την επιτροπή ΚΕΔΔΥ και ξεκίνησα με δική μου πρωτοβουλία λογοθεραπεία. Το παιδί πέρασε από την επιτροπή ΚΕΔΔΥ πέρυσι τον Μάρτιο και τον Απρίλιο η απόφαση διέγνωσε Δυσλεξία και πολύ σοβαρό προβλημα στη βραχύχρονη μνήμη . Στην επαρχία που ζούμε δυστυχώς δεν υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να τον βοηθήσουν και η λογοθεραπεία που κάνει με τη μορφή που την διδάσκεται δεν είναι αποδοτική. Πρεπει να βοηθήσω το παιδί μου να αναπτύξει τεχνικές για την ανάγνωση . Εχετε να μου προτείνετε κάποια βιβλιογραφία που να μπορώ να αντλήσω πρηροφόρηση ;;; Ευχαριστώ πολύ εκ των προτερων .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. To email μου είναι gellyts2@otenet.gr εαν μπορείτε να μου στείλετε οτιδήποτε σχετικά με τις τεχνικές εκμάθησης που σας ανέφερα νωρίτερα . Ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλησπερα! συγχαρητήρια για το άρθρο! εχω δυο παιδακια! το ενα νήπιο κ ο μεγαλος α' τάξη! θελω τα φώτα σας! ο μεγαλος βεβαια γνωρίζοντας κ απο το νήπιο μεσα στην τάξη ήσυχο παιδάκι, έπαιζε με τους συμμαθητές του αλλα στο γράψιμο αρκετά πισω! ας έρθουμε στο τωρα!! μεσα στην τάξη η δασκάλα του μου ειπε οτι αφαιρείτε κ χρειαζεται 3-4 φορες να επαναλάβει αυτα που πρεπει να κανει, εχει παρει κανα δυο φορες παιχνιδι μαζι του κ δεν της το έδινε, σημερα έπαιζε με το μολύβι στα δάχτυλα κ ηρθε δυο κεφαλι του διπλανού του κ μετα με το μπλοκάκι του!! σημερα μου ειπε οτι τον ενοχλούσαν οι φωνές των άλλων παιδιων απο το προαύλιο! στο σπιτι με δυσκολία κάθεται να γράψει κ μου ειπε οτι θα παει τιμωρία απο μόνος του στο δωματιο του!! κ πολλα αλλα!! τα γράμματα του χαλια ορισμένα βεβαια!! κ γενικα οταν του μιλαω κάποιες φορες με "γράφει"! δεν ξερω που να απευθυνθώ!! ευχαριστω πολυ εκ των προτέρων!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, από αυτά που μου περιγράφεις βλέπω αρκετά στοιχεία διάσπασης προσοχής. Καλό θα ήταν να γίνει αξιολόγηση στο παιδί (σε δημόσιο φορέα ΚΕΔΔΥ, που ίσως αργήσει το ραντεβού όμως, ή ιδιωτικά σε κάποιο κέντρο ειδικής αγωγής ή με ειδική παιδαγωγό στο σπίτι. Ο ειδικός θα σας πει τι παρατηρεί και τι πρέπει να γίνει ώστε να βοηθηθεί το παιδί.
      Καλή πρόοδο σας εύχομαι και για ότι χρειαστείτε γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  15. Καλησπέρα σας. Είμαι μαμά δύο παιδιών 9 και 10 ετών. Η κόρη μου (10 ετών) μαθήτρια της Ε΄. δημοτικού έχει από την περσινή χρονιά που αφαιρείται μέσα στην τάξη. Η δασκάλα της μας λέει οτι κατα διαστήματα της δίνει την αίσθηση οτι είναι "αλλού" - οτι κάτι την απασχολεί. Δίνει την εντύπωση οτι χαζεύει και οταν την ρωτω αν την απασχολεί κάτι μου λέει οχι. Πολλές φορές πάλι μου παραπονείται οτι οσες φορές δεν έχει συγκεντρωθεί στην τάξη είναι λόγω της φασαρίας που κάνουν τα παιδιά στην τάξη. Φέτος από την αρχή της χρονιάς σχεδόν κάθε μέρα ξεχνά και από κάποια εργασία να γράψει στο πρόχειρο τετράδιο ως εργασία για την επόμενη ημέρα. Ο μικρός αδελφός είναι ζωηρός και στο σπίτι παρότι τον μαλώνουμε συνέχεια, την πειράζει αρκετά. Εχω ρωτήσει την δασκάλα εαν εχει διασπαση προσοχής μου λέει πως όχι αλλά συνεχίζει να μου λέει οτι η μικρη φέρεται σαν κατι να την απασχολεί!!Δεν ξέρω που να απευθυνθώ. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσείς έχετε καταλάβει κάποια διαφορά στη συμπεριφορά του παιδιού; Στο σπίτι συγκεντρώνεται όταν διαβάζει; Η ίδια τι λέει όταν την ρωτάτε γιατί δεν σημείωσε όλες τις ασκήσεις; Έχει κάποια δυσκολία στα μαθήματα; Αν θέλετε γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com για πιο άμεση επικοινωνία.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ θα σας στείλω μηνυμα.

      Διαγραφή
  16. Καλησπερα σας ,ο γιος μου παει στη Στ δημοτικου.Απο τις μικροτερες ταξεις ειχαμε θεμα στην αναγνωση.Καναμε λογοθεραπεια ,περασαμε κ επιτροπη στην τριτη ταξη κ μου ειπαν οτι δεν εχει κανενα προβλημα απλα για να μη μπερδευεται να βαζει απο κατω το δακτυλακι του κ θα διαβαζει πολυ καλυτερα.Εχει βελτιωθει αρκετα αλλα δε παυει ακομα κ τωρα να κανει καποιες φορες λαθη.Δυστηχως μεχρι κ περσυ η δασκαλες που ειχε δεν εκαναν κ τοσο καλη δουλεια με αποτελεσμα ολο το τμημα να εχει πολλα κενα.Η φετινη δασκαλα τους μας ειπε οτι απο τη φασαρια κ την αποσπαση προσοχης που υπαρχει μεσα στη ταξη, ειναι αδυνατο να γινει μαθημα.Ο μικρος τωρα θελει να διαβαζει μονος του αλλα δε συγκεντρωνεται με αποτελεσμα να καθετε 3 αλλα κ 4 ωρες
    Για παραδειγμα την ιστορια δε μπορει να τη μαθει μονος του αν δε του εξηγησω εγω το μαθημα δε βαζει τονους στο σχολειο οταν γραφει ενω σπιτι μολις του πω να τα διορθωσει το κανει απο μονος του.Και γενικα μου δινει την εντυπωση οτι βιαζετε να τελειωσει κ οτι αν κ φετος δε μπει σε μια σειρα του χρονου στο γυγνασιο δε θα μπορεσει να ακολουθησει τετοιους ρυθμους δηλαδη να κανει συστηματικο διαβασμα με μια σειρα.Υπαρχει περιπτωση να εχει διασπαση προσοχης κ πως μπορω να τον βοηθησω εγω απο το σπιτι ωστε να θυματε αλλα κ να διαβαζει οπως για παραδειγμα την ιστορια.Ευχαριστω πολυ και με συγνωμη αν σας κουρασα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα!
      Θα ήθελα να μου πείτε αν το παιδί διαβάζει με άνεση, αν κατανοεί αυτά που διαβάζει, αν κάνει ορθογραφικά λάθη, αν έχει δυσκολίες στον προφορικό και γραπτό λόγο, αν παρουσιάζει υπερκινητικότητα. Γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com για πιο άμεση επικοινωνία.

      Διαγραφή
  17. Καλησπέρα σας,
    Θα ηθελα να σας ρωτήσω ποιος επιστήμονας ειναι πιο εξειδικευμενος σε διαγνωση ΔΕΠ.Η κορη μου που παει φέτος πρωτη δημοτικου έχει κατα την άποψη μου ολα τα χαρακτηριστικά ΔΕΠ απροσεχτου τύπου.Κατα τις δυο επισκέψεις μας σε δυο διαφορετικούς αναπτυξιολογους σε ηλικια 3,5 και 5,5 ετων αντιστοιχα δε πήραμε κάποια διαγνωση τη πρωτη φορα λογω μικρής ηλικίας όπου παρουσίασε σημάδια πραγματολογικης διαταραχης αλλα όχι με βεβαιότητα και τη δεύτερη φορα κατα τη τρίωρη εξέταση της η αναπτυξιολογος δεν είδε πουθενά πραγματολογικη διαταραχη αλλα μια δυσκολία στον αυθόρμητο διάλογο .μας ειπε ότι δεν έβλεπε κάπου ΔΕΠ διότι έκανε τα τεστ με επιτυχία.μας ειπε να δούμε παιδοψυχολογο.αυτο που παρατηρώ εγω ειναι η δυσκολία στο διάλογο όταν κάτι δεν την ενδιαφέρει και ο λόγος της δεν ειναι τόσο ανεπτυγμενος κατα τη γνώμη μου και των οικείων μας ενω ειναι στα πλαίσια για τρίτους όπως οι δασκάλες της στο νηπιο που μου έλεγαν ότι ειναι μια χαρα.υπαρχει περίπτωση η ΔΕΠ να μην ειναι ξεκάθαρη λογω του ότι αποζητα την επιτυχία αρχικά και τα κάνει σωστά ενω μετα χαλαρώνει και παρουσιάζει τα συμπτώματα?στο νηπιο και τώρα στη πρωτη έχει εναλλαγές στη προσοχή που δίνει στη τάξη.εχω ήδη κλείσει για κεδδυ αλλα θα ηθελα να παω σε παιδοψυχολογο για γρηγορότερη διαγνωση
    Ευχαριστω πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, δεν μπορώ να ξέρω αν το παιδί έχει ΔΕΠ ή οποιαδήποτε μαθησιακή δυσκολία. Για να πάτε σε αναπτυξιολόγο 2 φορές καταλαβαίνω ότι κάτι σας απασχολούσε και συνεχίζει να σας απασχολεί. Η ΔΕΠ και κάθε μαθ. δυσκολία μπορεί να διαγνωστεί με μεγαλύτερη ακρίβεια μετά τα χριστούγεννα της α΄δημοτικού. Όμως μπορείτε να κάνετε αξιολόγηση για ΔΕΠ και μαθησιακές δυσκολίες ιδιωτικά (σε κάποιο κέντρο) ή σε δημόσιο φορέα όπως το ΚΕΔΔΥ ή τα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα (ΙΠΔ). Η αξιολόγηση θα περιλαμβάνει έλεγχο από λογοθεραπευτή, παιδοψυχολόγο και ειδική παιδαγωγό. Φαντάζομαι ότι το ραντεβού σας στα ΚΕΔΔΥ αργεί και θέλετε να κάνετε κάτι νωρίτερα. Αν θέλετε γράψτε μου τι στοιχεία ΔΕΠ βλέπετε στο παιδί σας και πως τα πάει στο σχολείο, στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  18. Γεια σας θα ηθελα παρακαλω τν βοηθεια σας
    Εχω ένα κοριτσάκι 8 ετών πηγαίνει τρίτη δημοτικού. Είναι ένα παιδί που δεν του αρέσει να πηγαίνει αδιάβαστο και το στεναχωρουν οι παρατηρήσεις από την δασκάλα. Με αυτό θέλω να πω ότι είναι φιλότιμη και υπεύθυνη όμως από τα πρώτα χρόνια του σχολείου έκανε πολύ ώρα να διαβάσει …γενικά κάνει πολύ ώρα να κάνει οτιδήποτε και αυτό γιατί χαζεύει.. αφαιρείτε δεν ξέρω πώς να το πω.. θα σας δώσω ένα παραδειγμα..ειχε να κανει μια ασκηση ορθογραφίας και ένα φυλλάδιο χρειάστηκε 1 -1 1/30 ώρα για να το τελειώσει και αυτό γιατι βαριόταν να σκεφτεί και με κλάματα παρακάλαγε εμενα να της πω..μετα έξυνε ουτε ξερω ποση ώρα το μολυβι..μετα κοιταγε το πρόγραμμα του σχολειου κτλ …ενώ τα ξερει γιατί τελικά μονη της τα κάνει . Την επιβραβεύω όταν τελειωνει οποτε εχει κατσει συγκεντρωμένη, ρολοι βαζουμε για να ξερει σε ποσο χρονο να τελειωσει,πινάκα με αυτοκολητα εχω φτιαξει, αυτό δεν γινετε μονο με τα μαθηματα αλλα γενικα όταν κανει κατι που δεν την ευχαριστει….για παραδειγμα να μαζεψει τα παιχνιδια της μπορει να κανει απιστευτη ωρα να τελειωσει ,ολο το απογ να εχει χασει την εξοδο που εχουμε προγραμματισει.υπαρχει καποιο θεμα?ειναι η αναμενομενη συμπεριφορα των παιδιων της ηλικια της? δεν ξέρω γιατί συμβαίνει πραγματικά δεν καταλαβαίνω θα έπρεπε να το δω με κάποιον ειδικο? και που πρέπει να απευθυνθώ? Μπορω να κανω εγω κατι να βοηθησω ?σας ευχαριστω πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, ευχαριστώ για το σχόλιο. Το παιδί έχει μαθησιακές δυσκολίες; Δηλαδή πέρα από την αργοπορία παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία;
      Γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com για πιο άμεση επικοινωνία

      Διαγραφή
  19. Γεια σας , έχω ενα παιδι στην Α δημοτικού και αντιμετωπιζουμε πρόβλημα στο διάβασμα ... βεβαια όχι παντα!! αλλες φορες μας παιρνει μια ωρα η ορθογραφία αλλες φορες μονο μια ωρα η κάθε λεξη..γενικά προσπαθεί παρα πολύ και στο τέλος μετα απο 2-3 ώρες έχουμε ολοκληρωσει τα παντα για το σχολείο αλλά την επόμενη μέρα δεν αποδίδει στο σχολείο με αποτέλεσμα να μας επιπλήττει ο δάσκαλος ο οποίος κ όλας εχει απομακρυνθεί απο κοντά του ... είναι αγοράκι οπότε πιθανώς να εχει ΔΕΠΥ αλλά είναι μήπως νωρίς να κρίνω? ο δάσκαλος δεν ασχολείται κ ούτε με συμβουλεύει σε κάτι να τον πάω για τεστ ? είναι μικρουλης κ μόλις τώρα αρχισε να εγκλιματιζεται στο δημοτικό (νηπιαγωγίο κ παιδικό δεν εχει παει) τι να κάνω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σας
      Μου λέτε ότι δεν είχε πάει νηπιαγωγείο; Δηλαδή είναι η πρώτη επαφή με σχολικό περιβάλλον;
      Ο δάσκαλος βάζει πολλά για το σπίτι; Είναι υπερβολικό για ένα παιδί να διαβάζει τόσες ώρες...εσείς τον βλέπετε να μην συγκεντρώνεται; Μαθαίνει όσα κάνουν στο σχολείο ή έχει κενά; Γνωρίζει τα γράμματα, ανάγνωση κλπ σε όσα έχουν κάνει μέχρι τώρα; Με τα μαθηματικά τι γίνεται;
      To ότι είναι αγόρι δεν σημαίνει ότι έχει ΔΕΠΥ. Έχετε πει στον δάσκαλο πόσες ώρες διαβάζει καθημερινά το παιδί; Εκείνος μπορεί κρίνοντας από το αποτέλεσμα να νομίζει ότι αδιαφορείτε. Γράψτε μου περισσότερα στο sofiatsin@gmail.com για να μπορέσω να σας βοηθήσω

      Διαγραφή
  20. Καλησπερα

    Η κόρη μου ειναι στην Γ τάξη και από την Α κάνει πολυ χρόνο να τελειώσει τα μαθήματα της. Αφαιρείται συνεχως κι αν δεν ειμαι δίπλα της κανει ακόμα περισσοτερο χρόνο κυρίως στη Γλωσσα γιατί στα Μαθηματικά τελειώνει στο λεπτό. Φέτος με την ιστορία ειναι πιο δύσκολα. Αργει να τα μάθει αλλά όταν τα μαθαίνει τα θυμάται. Στην αναγνωση επίσης είναι πιο αργή απ όσο θα έπρεπε και διαβαζουμε το βραδυ ιστοριες μαζι προκειμενου να το ξεπερνάει. Λογω του οτι δεν υπάρχει καποιος ιδιωτικος φορεας εδω που ζουμε για να την αξιολογησει κ το ΚΕΔΔΥ ειναι πολύ μακριά -60 χλμ- κ αργει στα ραντεβου δεν εχω ζητησει αξιολόγηση. Η δασκαλα της δεν θεωρει οτι εχει προβλημα τη χαρακτηριζει πολυ καλη μαθητρια με αδυναμια ομως στην αναγνωση αλλά εγω δεν ειμαι σιγουρη. Ωστοσο σας παρακαλώ αν μπορείτε να μου δωσετε καποιες οδηγιες για να μαθει να διαβαζει μονη της κ να συγκεντρωνεται αλλα κ τεχνικες αποστήθισης για την ιστορία


    Σας ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, πιστεύω ότι πρέπει να γίνει αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών. Το πιο σημαντικό είναι να μάθει το παιδί να διαβάζει σωστά και γρήγορα. Η κακή ανάγνωση δημιουργεί δυσκολίες σχεδόν σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Πρέπει να κάνετε ασκήσεις ανάγνωσης, έχω πολλές στη σελίδα που σίγουρα θα σας βοηθήσουν.
      Θα τις βρείτε εδώ
      http://bit.ly/1jNYuK6
      Επίσης για τα δευτερεύοντα μαθήματα δείτε εδώ

      http://paidagwgos.blogspot.gr/2013/02/blog-post_10.html
      Για το διάβασμα στο σπίτι έχω γράψει πολλές φορές
      http://paidagwgos.blogspot.gr/2014/09/10.html
      http://paidagwgos.blogspot.gr/2014/12/10-sos.html
      http://paidagwgos.blogspot.gr/2012/09/blog-post_30.html
      Ωστόσο τίποτα δεν αντικαθιστά την παρέμβαση ειδικής αγωγής αν χρειάζεται! Μπορώ να σας προτείνω κάποια βιβλία, αν θέλετε γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  21. Καλησπερα σας,

    Κανοντας αναζητηση στο διδυκτιο για το ΔΕΠΥ ,επειδη διαπιστωθηκε αυτες τις ημερες οτι το παιδι μου που πηγαινει γ δημοτικου εχει την συπτωματολογια του ΔΕΠΥ οχι σε εντονο βαθμο δηλ την υπερκινητικοτητα και την ελλειψη προσοχης. Φετος η ωρα που θελει για να ολοκληρωσει τα μαθηματα της ειναι περιπου μια ωρα μετα απο πολυ κοπο και προσπαθεια στην α δημοτικου θελαμε δυο με τρεις ωρες στην β δημοτικου περιπου στις 2 ωρες.Επισης δεν σηκωνεται απο την καρεκλα της παρολο που μερικες φορες στριφογυριζει σε αυτην.Οταν διαβαζει πρεπει να ειμαι καπου κοντα της ζητα να της εξηγω την καθε ασκηση και προσπαθω να την κανω να το ψαχνει μονη της, τωρα πια το κανει σε μεγαλο βαθμο , ομως εαν δεν ειμαι κοντα της κανοντας και δουλειες ταυτοχρονα, ποτε δεν την βαζω να διαβασει ενω εγω χαλαρωνω (το κανουμε μετα μαζι) δεν ολοκληρωνει τις εργασιες της.Πως θα την κανω να διαβαζει χωρις να ειναι εγω απο πανω της?Να αναφερω οτι εχουμε κανει προγραμμα φοραει ρολοι ξερει την ωρα για να μπορει να διαχειριζεται τον χρονο της, αλλα εαν δεν τηνπαρω τηλ δεν το ακολουθει (ειναι με τον παππου) .Επισης θα σας παρακαλουσα εαν γνωριζεται να μου συστησετε καποιο κεντρο ωστε να ξεκινησουμε ψυχοθεραπειες και συμβουλευτικη γονεων. Απο το κρατικο φορεα μας ενημερωσαν οτι τα συμπωματα ειναι ελαφριας μορφης και θα μπορουσαν να εξαλειφτουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, από ότι καταλαβαίνω έχετε δυσκολία στην οργάνωση και ολοκλήρωση της καθημερινής μελέτης. 'Εχετε κάνει αξιολόγηση οπως μου λέτε, θα ήθελα να μου πείτε τι περίπου γράφει η αξιολόγηση και τι θεραπείες σας ζητούν να γίνουν. Επίσης θα ήθελα να μου πείτε αν το παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στα μαθήματα, π.χ. αν διαβάζει με άνεση, αν κάνει ορθογραφικά λάθη, αν κατανοεί ένα κείμενο όταν το διαβάζει. Γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com για να μπορέσω να σας κατευθύνω σωστά. Χρόνια πολλά και καλή πρωτοχρονιά!

      Διαγραφή
  22. καλημερα σας, μια ερωτηση η κορη μου παει 6 ταξη επειδη δεν τα προλαβαινε τις βοηθαω στιν ιστορια εφοσον δισκολευετε να σιγρατισε γεγοναταν. τις εχω ετοιμες ερωτησης απο το κειμενο.αλλα δεν ξερω εαν με αυτο τον τροπο την βοηθαω. διαφορετικα μας περνει ολοι μερα για να κανει ολα τα μαθημα,και την λιπαμαι.σας ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, έχει γίνει αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών; Εκτός από την Ιστορία, έχει δυσκολίες με άλλα μαθήματα;
      Με τον τρόπο αυτό, δηλαδή με τις ερωτήσεις, μαθαίνει την Ιστορία;
      Αν θέλετε γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com για πιο άμεση επικοινωνία

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα σας λεγομε Ειρήνη το κοριτσάκι μου δυσκολεύεται παρά πολύ δεν μπορεί ακόμα να διάβαση κ δεν γραφή στο σχολείο παντα ερχεται με τα μισα γραμμένα την εχω βάλει κ δασκάλα αλλά δεν ειπαρχη αποτέλεσμα.πάντα ψάχνουμε τι έχει για την αλλη μερα.παμε Δευτέρα δημοτικου

      Διαγραφή
    3. Καλησπέρα Ειρήνη, σε παρακαλώ δώσε μου ένα email επικοινωνίας ή γράψε μου στο sofiatsin@gmail.com Θα ήθελα περισσότερες πληροφορίες για να μπορέσω να σε βοηθήσω

      Διαγραφή
  23. Καλημέρα! Ο γιος μου πάει στην α' δημοτικού. Εμείς αντιμετωπίζουμε δυο προβλήματα. Το ένα είναι ότι δεν τελειώνει τις εργασίες που πρέπει στο σχολείο, κυρίως αυτές που αφορούν την αντιγραφή από τον πίνακα, αλλά τώρα έχει αρχίσει να μην τελειώνει κ κάποιες ασκήσεις του βιβλίου. Αυτό ανησυχεί την δασκάλα η οποία λέει ότι ενώ ξέρει φαίνεται αφηρημένος. Το δεύτερο αφορά το διάβασμα στο σπίτι. Γενικά δυσκολεύομαι πολύ να τον πείσω να ξεκινήσει και μετά χρειάζεται συνεχώς να τον παροτρύνω. Δεν κάθομαι από πάνω του κ έτσι συχνά όταν περνάω από το δωμάτιο τον βλέπω να κοιτάει το ταβάνι. Επίσης ζητάει συνεχώς την βοήθεια μου ενώ αποδεικνύεται ότι τα ξέρει. Αν καμιά φορά κάτσω μαζί του τα τελειώνει όλα γρήγορα απλά κ μόνο με την παρουσία μου. Γενικά δεν έχει πρόβλημα στην ανάγνωση ούτε στο γράψιμο. Τα γράμματα του είναι μέτρια και δεν κάνει ορθογραφικά λάθη εκτός του ότι δεν βάζει τόνους. Του αρέσει πολύ να διαβάζει εξωσχολικά βιβλία, μέχρι και εγκυκλοπαίδειες κ διαβάζει κανονικά τις πληροφορίες γιατί αυτό τον ενδιαφέρει και έχει πολλές γενικές γνώσεις. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι αν έχει διάσπαση προσοχής ή αν απλά δεν τον ενδιαφέρουν τα μαθήματα και γι' αυτό έχει αυτή την αντιμετώπιση.. Μήπως μπορείτε να μου δώσετε κάποιες συμβουλές γιατί αρχίζει να παγιωνεται αυτή η κατάσταση κ αυτός να το δέχεται σαν δεδομένο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,
      Ο ίδιος τι λέει που δεν κάνει τις ασκήσεις του στο σχολείο; Αν του βάλετε να κάνει αντιγραφή, την κάνει ή είναι πολύ αργός;
      Μπορείτε να βρείτε τρόπους να τον κάνετε να συγκεντρώνεται και να τελειώνει τα μαθήματα του γρήγορα, το ίδιο και στο σχολείο. Για παράδειγμα, μπορείτε να δοκιμάσετε τα εξής:
      Να γράψετε σε ένα χαρτί της μέρες της εβδομάδας και για κάθε μέρα που φέρνει ολοκληρωμένες τις εργασίες του από το σχολείο, να βάζετε ένα αυτοκόλλητο. Αν σε μια βδομάδα ή 2 έχει συνέχεια αυτοκόλλητα, τότε να παίρνει ένα μικρό δωράκι (αυτό θα το ορίσετε μαζί, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του, αλλά μιλάμε για κάτι πολύ φτηνό). Επίσης για να ξεκινά και να ολοκληρώνει το διάβασμα στο σπίτι, μπορείτε να συμφωνήσετε ότι μετά θα πάτε μια βόλτα ή θα παίξετε ένα παιχνίδι, θα φάει ένα παγωτό κλπ.
      Ίσως απλά βαριέται, αλλά δεν γίνεται να συνεχίσει να το κάνει αυτό...! Άρα αξίζει να προσπαθήσετε με την δύναμη της επιβράβευσης, με συζήτηση για το πόσο ωραίο είναι να διαβάζει γρήγορα για να έχει ελεύθερο χρόνο κλπ. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε να βάλετε ένα χρονόμετρο όταν κάνει κάποια άσκηση π.χ. στα 5 λεπτά να χτυπήσει και ότι πρέπει να έχει τελειώσει. (υπάρχουν κάτι χαριτωμένα χρονόμετρα μαγειρικής που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε).
      Φυσικά μπορείτε να ζητήσετε αξιολόγηση μαθ.δυσκολιών αν πιστεύετε ότι υπάρχει κάτι που χρειάζεται διερεύνηση.

      Αν θέλετε για πιο άμεση επικοινωνία, γράψτε μου εδώ sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντησή σας! Σας απαντάω εδώ γιατί κ εγώ βοηθηθηκα από προηγούμενες αναρτήσεις.
      Την επιβράβευση κ την συζήτηση την έχω δοκιμάσει και πιάνει κατά διαστήματα. Αυτή την περίοδο που είμαι κ εγώ πιο σταθερή κ θετική βλέπω κάποια βελτίωση στο σπίτι. Θα προσθέσω και το χρονόμετρο που μου προτείνετε για να ελέγχει περισσότερο τον χρόνο του. Όσο για το αν αντιγράφει γρήγορα στο σπίτι δεν έχει πρόβλημα. Αν το πάρει απόφαση να ξεκινήσει, γράφει κανονικά και συνεχόμενα.
      Για το σχολείο θα δοκιμάσω τα αυτοκόλλητα κ κάποια μικρή επιβράβευση στο τέλος της εβδομάδας κ ελπίζω να του δώσει αρκετό κίνητρο γιατί το επιχείρημα με τον ελεύθερο χρόνο δυστυχώς δεν πιάνει..
      Σας ευχαριστώ κ πάλι για την βοήθειά σας!

      Διαγραφή
    3. Η σταθερότητα από την μεριά των γονέων είναι απαραίτητη αν θέλουμε να μάθουμε κάτι στα παιδιά ή να αλλάξουμε μια κατάσταση. Καλή επιτυχία, είμαι σίγουρη ότι θα τα πάει μια χαρά, αρκεί να το προσπαθήσετε μαζί. Να με ενημερώσεις για την εξέλιξη σας :)

      Διαγραφή
  24. Καλησπέρα σας! Ο γιος μου παει δεύτερα δημοτικου.εχει διαγνωστη με διάσπαση προσοχη και δυσκολευεται στην ανάγνωση και γραφη, στα μαθηματικα ειναι αρκετα καλος.κανουμε εργοθεραπεια απο τον Φεβρουάριο 2017 δηλ απο την α` δημοτικού.εκανε και λογοθεραπεια αλλα εχει ολοκληρωση.φετος η χρονια ξεκινησε με αρνηση διαβασματος στο σπιτι αλλα και στο σχολειο δεν αντιγραφη οτι γραφει η δασκαλα στον πινακα γραφει τα μισα.καποιες φορες ασχολείται με τα μολυβια οι τους μαρκαδορους.η δασκαλα ενω παραδέχεται το θεμα του παιδιου δεν ειναι κοντα του, ουτε τον βοηθαει.σημερα δεν καταφεραμε να τελειωσουμε την φωτοτυπια της γλωσσας εμεινε μιση η τελευταία άσκηση οσο αφορα την ανάγνωση δεν εγινε. εχω αντιληφθεί και καποιο θεμα με την οραση και εχω ενημέρωση την δασκαλα.περσι μετα τον Φεβρουάριο ειχε βελτιωθεί παρα πολλη και η αυτοπεποίθηση του ειχε ανέβει παρα πολλυ επιση δεν.προσπαθεί το ξερω, το βλέπω αλλα δεν ξερω πως να τον βοηθησω με το διαβασμα στο σπιτι ανχωνωμαι παρα πολλυ. κυριολεκτικά σκαω οταν βλεπω σημειωσεις του τυπου" γιατι δεν εκανες την αντιγραφη" η " γιατι δεν ηξερε την ορθογραφια" κ.π.α.το παιδι μου λεει οτι δεν μπορει αλλο να διαβαζει η κουραστηκε η ποναει το κεφαλι του.ειναι το μεγαλυτερο παιδι απο τα τέσσερα,φετος ο δευτερος γιος μου ειναι πρωτη,κ το μικροτερο δυο.ειμαι μονοι ολοι μερα μαζι τους κ δυσκολευομαι να να αφοσιώθω μονο σε εκεινον ετσι ανχωνωμαι.σκεφτομαι να ζητησω βοηθεια απο παιδαγωγο.τι λετε;σας ευχαριστώ πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σας,
      Πρέπει οπωσδήποτε να ακολουθήσει πρόγραμμα αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών με ειδική παιδαγωγό. Θα τον βοηθήσει στο να καλύψει τα μαθησιακά του κενά, στην οργάνωση της καθημερινής μελέτης, στην αυτοπεποίθηση του. Το θέμα με την όραση πρέπει να το δείτε επίσης άμεσα και φυσικά να μιλήσετε με την δασκάλα ώστε να μειώσει τις συχνές αρνητικές παρατηρήσεις.
      Πιστεύω ότι με το σωστό πρόγραμμα παρέμβασης θα δείτε βελτίωση και όλα θα μπουν σε μια σειρά.

      Εύχομαι καλή σχολική χρονιά και καλή πρόοδο! Να μην αγχώνεστε γιατί το μεταδίδετε και στα παιδιά! Αν θέλετε οτιδήποτε γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com για πιο άμεση επικοινωνία

      Διαγραφή
  25. Καλησπέρα !!! Έχω μια κόρη που πάει 3η δημοτικού, όμως μέχρι σήμερα ποτέ δεν μου είχαν αναφέρει οι εκπαιδευτικοί που είχε (νηπιαγωγός - δασκάλα) ότι έχει κάποιο πρόβλημα είναι πολύ κοινωνική και υπάκουη. Το πρόβλημα μου είναι στα μαθήματα και πως αντιμετωπίζει γενικά το διάβασμα. Έχουμε καθιερώσει απο την 1η δημοτικού ένα ημερολόγιο όπου κάθε ημέρα γράφει τι εργασίες ακριβώς έχει να κάνει, να διαβάσει και όταν τελειώσει να τις διαγράφει, ακόμα και για την τσάντα της να ετοιμάσει για την επόμενη ημέρα, 7 στις 10 το κάνει αλλά τις περισσότερες φορές με υπενθύμιση δική μου και αργεί πάρα πολύ να διαβάσει μπορεί να κάνει και 5 ώρες για απλά πράγματα. Το πρόβλημα μου είναι ότι ότι και να κάνω και με το καλό και με το "άγριο" με κοιτάει με το ίδιο βλέμμα δηλαδή δέχεται ότι της λέω ακόμη και την τιμωρία, μου λέει πως έχω δίκαιο αλλά την επόμενη κάνει πάλι τα ίδια. Την ώρα που διαβάζει την πιάνει πείνα, τουαλέτα, έρχεται και με ρωτάει άσχετα και σχετικά πράγματα με τα μαθήματα, νυστάζει... Χάνουμε δραστηριότητες γιατί δεν έχει τελειώσει τα μαθήματά της, μου λέει πως στεναχωριέται όταν την ρωτάω πως νιώθει που χάνει τις δραστηριότητες γιατί δεν έχει διαβάσει, αλλά δεν έχω δει αποτέλεσμα. Να σημειωθεί ότι η νηπιαγωγός, η δασκάλα της1ης και 2ης τάξης, αλλά και δασκάλα στα αγγλικά, μου έχουν πει ότι είναι πολύ καλό παιδί και καλή μαθήτρια, αλλά για να γίνει αυτό πάω και εγώ ξανά σχολείο.... Ο άντρας μου λέει πως είναι ανώριμη στη συμπεριφορά και συμπεριφέρεται σαν 6χρονο εγώ νομίζω ότι είναι παιδί ακόμη και δεν είναι πονηρό παιδί. Ποιές είναι οι ενδείξεις που μπορεί το παιδί μου να έχει διάσπαση προσοχής σε αυτή την ηλικία; Ευχαριστώ και συγνώμη για το κατεβατό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο σχολείο είναι συνεργάσιμη; Κάνει πάντα τις ασκήσεις, την αντιγραφή από τον πίνακα;
      Αυτό που μου περιγράφετε σχετικά με το διάβασμα στο σπίτι, γίνεται κάθε μέρα ή μερικές φορές την εβδομάδα; Σε τι χώρο διαβάζει; Κάθεστε κι εσείς μαζί της ή την αφήνετε μόνη της; Το ίδιο σκηνικό συνέβαινε και στις προηγούμενες τάξεις;
      Για πιο άμεση επικοινωνία, γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  26. Καλησπέρα σας! Έχω μία κόρη τρίτης δημοτικού, με ΔΕΠΥ (τουλάχιστον έτσι διαγνώσθηκε μετά από εξετάσεις). Την πήγαινα σε κέντρο δυσλεξίας από το τέλος της πρώτης δημοτικού και πέρυσι. Πέρυσι με την ίδια δασκάλα, πήγανε όλα καλά, αλλά διαβάζαμε μαζί στο δωμάτιό της συγκεκριμένη ώρα (μετά το μεσημεριανό), και όλα πήγαιναν καλά. Φέτος τρίτη δημοτικού αλλάξαμε δάσκαλο, είναι πολύ καλός μέχρι στιγμής, υπομονετικός, δεν τους βάζει πολύ διάβασμα στο σπίτι, αλλά η κόρη μου, δεν συμμαζεύεται να διαβάσει. Απαιτεί να είμαι συνεχώς δίπλα της, και σχεδόν να την βοηθώ σε όλα, δείχνει ότι δυσκολεύεται σε πολύ απλά πραγματα, ενώ πέρυσι ήταν διαφορετική, αρνείται να διαβάσει την ώρα που της λέω, αλλά όταν θέλει αυτή, γενικά αρνείται να συνεργαστεί. Τσιρίζω φωνάζω τίποτα, μόνο φωνάζω, χωρίς αποτέλεσμα. Σημειωτέον δε, ότι σύμφωνα με συμβουλή του δασκάλου, φέτος πρέπει τα παιδιά να γίνουν πιο υπεύθυνα, να βάζουν μόνα τους τα βιβλία στην τσάντα, επειτα να βλέπουν το βιβλίο των καθηκόντων τους και να ξεκινούν να διαβάσουν μόνα τους και να τα βοηθάμε όταν έχουν απορίες ή δυσκολεύονται σε κάτι. Μας είπε ο δάσκαλος ότι προτιμά να είναι αδιάβαστα παρά να έχουν κάνει τις ασκήσεις με τους γονείς. Ποιά είναι η θέση μου; τι να κάνω εγώ ως γονιός, για γίνει υπεύθυνο το παιδί μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, ο δάσκαλος μου ακούγεται πολύ σωστός σε όλα όσα σας λέει. Πλέον τα παιδιά μεγαλώνουν και όντως πρέπει να είναι πιο υπεύθυνα και φυσικά καλύτερα αδιάβαστο παρά να είναι γραμμένες οι ασκήσεις από τους γονείς. Η τρίτη δημοτικού είναι μια από τις πιο δύσκολες τάξεις καθώς η ύλη δυσκολεύει αρκετά.
      Αυτή η άρνηση μήπως οφείλεται στο ότι το μυαλό είναι ακόμα στο καλοκαίρι;
      Καταρχήν πρέπει να συζητήσετε σχετικά με το καθημερινό διάβασμα και να φτιάξετε πρόγραμμα. Επίσης μπορείτε να γράψετε τις ημέρες της εβδομάδας σε ένα χαρτί, να το κολλήσετε κάπου που να το βλέπει το παιδί. Για κάθε μέρα που είναι συνεργάσιμη και κάνει τις εργασίες της στην ώρα της, θα παίρνει ένα αυτοκόλλητο. Στο τέλος της εβδομάδας ή του 15ήμερου αν έχει πάρει για κάθε μέρα αυτοκόλλητο, τότε θα παίρνει ένα μικρό δωράκι.
      Επίσης μπορείτε να της πείτε ότι μόλις τελειώσει το διάβασμα θα κάνετε κάποια ωραία δραστηριότητα, ένα παιχνίδι ή μια βόλτα. Να δώσετε δηλαδή ένα έξτρα κίνητρο.
      Οι φωνές και οι εντάσεις δεν βοηθούν σε τίποτα, μάλιστα καταλήγει να γίνεται συνήθεια...!
      Στο σχολείο συμμετέχει; Σημειώνει ασκήσεις κλπ; Αν θέλετε απαντήστε μου στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  27. Καλησπέρα.. .θα ήθελα να σας πω γι το παιδί μου...παει Τρίτη δημοτικου...στην Δευτέρα δημοτικου μου είπε η Δασκαλα ότι διασπάται η προσοχή του και μου είπε να το κοιτάξω σένα ειδικό...πριν από Αυτό μου είπε να πάει στο τμήμα ένταξης να το δει και η Αλλά Δασκαλα.. .το αποτέλεσμα: Δεν έχει διάσπαση προσοχής.. .φέτος στον δάσκαλο το ανέφερα και μου είπε θα το κοιτάξω.. .Τελικά το ίδιο μου είπε.δεν έχει διάσπαση προσοχής...στο σπίτι διαβάζαμε μαζί...δεν ήθελε με τιπο τα.. ..μου έλεγε ότι κουράζεται...η προσοχή του δεν διασπάται μαζί μου.. Τελικά τον πήγα στην καθημερινή μελέτη.. .Τον διαβάζουν για το καθημερινό του Διαβασμα.. .παε ι μια βδομάδα.. .Σήμερα μου είπαν ότι μπορεί να έχει διάσπαση προσοχής....τι να κάνω?? ?ο ένας δάσκαλος μου λέει Αλλά και ο άλλος αλλά.. .εσείς τι Μπορείτε να μου πείτε.. .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, το παιδί παρουσιάζει κάποια μαθησιακή δυσκολία; Γνωρίζει την ύλη που έχει διδαχτεί μέχρι τώρα ή έχει κενά; π.χ. διαβάζει με άνεση; έχει καλό γραπτό λόγο;
      Στο σχολείο σημειώνει όλα όσα πρέπει; Ολοκληρώνει τις ασκήσεις που κάνουν στο σχολείο; Θυμάται αυτά που είπε ο δάσκαλος;
      Για ποιο λόγο πάει στην καθημερινή μελέτη;
      Θέλω δηλαδή περισσότερα στοιχεία όσον αφορά το μαθησιακό επίπεδο του παιδιού και την εικόνα που έχει στο σχολείο για να μπορέσω να σας βοηθήσω. Γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  28. Γεια σας το ο γιος μου φετος παηγαιωει στην ε δημοτικου.Απο περυσι εβλεπα οτι ειχε καποιες μαθησιακες δυσκολιες και υποψιαστηκα μηπως εχει διασπαση προσοχης.Στο σπιτι διαβαζουμε παντα με γκρινια και φασαρια δεν ειναι καθολου συνεργασιμος και ειδικα στα θεωρητικα τραβαω μαρτυρια καθε μερα και ογραπτος του λογος ειναι φτωχος,δεν ξεκιναει με κεφαλαια δεν βαζει κομματα τελειες και μπερδευει πλυθυντικο με ενικο.
    Εχω κλεισει σε Κεδδυ αλλα επειδη αργουμε πολυ τον πηγα σε ενα ιδωτικο κεντρο μου ειπαν οτι εχει ελαφριας μορφης διασπαση προσοχης και μαθησιακες δυσκολιες που μπορει να συνδεονται με την διασπαση δηλαδη βλεπει οτι δεν τα καταφερνει και εχει παραιτηθει.
    Αποφασισαμε λοιπον να τον βλεπει μια ειδικη παιδαγωγος δυο φορες την εβδομαδα για νατον βοηθησει και στον γραπτο λογο.Πιστευετε οτι καναμε σωστα?Απο την εμπειρια σας θα δει βελτιωση?Και αν ναι θα του παρει καιρο γιατι καταλαβαινετε ειναι και το οικονομικο στη μεση.Σας ευχαριστω πολυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πολύ καλά κάνατε και ξεκινήσατε τα μαθήματα με ειδική παιδαγωγό. Δεν μπορώ να προβλέψω πότε θα δει βελτίωση γιατί το κάθε παιδί έχει τους δικούς του ρυθμούς. Συνήθως σε 1-2 μήνες υπάρχει κάποια βελτίωση σε μερικά σημεία. Η διάρκεια όμως του προγράμματος παρέμβασης εξαρτάται από τις δυσκολίες αλλά και την πρόοδο του κάθε παιδιού. Κάντε υπομονή, ακολουθείστε τις οδηγίες που θα σας δίνει η ειδική παιδαγωγός και ζητήστε βοήθεια και για τα θεωρητικά μαθήματα- να σας πει δηλαδή πως μπορείτε να διαβάζετε πιο αποτελεσματικά.
    Διαβάζει με άνεση; Κατανοεί αυτό που διαβάζει; στα μαθηματικά δυσκολεύεται;

    Αν θέλετε για πιο άμεση επικοινωνία, γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλησπέρα σας!
    Θα ήθελα αρχικά να σας συγχαρώ για το άρθρο σας και πόσο διαφωτιστικό είναι. Κατά δεύτερον θα ήθελα τα φώτα σας για την μικρή μου κόρη.Πηγαίνει στην Πρώτη Δημοτικού. Άφησα κάποιο χρονικό διάστημα μέχρι τα Χριστούγεννα γιατί είναι εύλογο να τους δίνουμε αυτό το περιθώριο.Η δασκάλα της μου είπε ότι χάνεται μέσα στην τάξη και αποδιοργανώνεται αν δεν είναι η δασκάλα κοντά της.Αργεί να γράψει (είναι από τις πιο αργές)και μπορεί να μην τα τελειώνει.Βέβαια κάνει πολύ ωραία γράμματα και ίσως γι αυτό καθυστερεί.Επίσης έχουμε θέματα στην ορθογραφία. Ενώ τη μαθαίνουμε στο σπίτι, στο σχολείο θα κάνει κάποια λαθάκια. Βέβαια και η κυρία μας μας βάζει ομολογουμένως αρκετά, από νωρίς έγραφαν άγνωστες προτάσεις και λέξεις.Είχε κάποια θέματα στην αναγνώριση των β,δ,φ,θ και έτρωγε και συλλαβές αλλά τα ξεπέρασε.Δεν έχει υπερκινητικότητα αλλά φεύγει το μυαλουδάκι της.Όταν όμως είσαι δίπλα της τα κάνει όλα σωστά.Η δασκάλα της μου είπε χαρακτηριστικά ότι την μπερδεύει, δηλ. μπορεί να της κάνει μια απλή ερώτηση που η απάντηση να είναι αυτονόητη και να κάθεται να την κοιτάει και στις δύσκολες ερωτήσεις να δίνει στοχευμένες, με βαθύ νόημα απαντήσεις.Μέσα στην τάξη γίνεται αρκετή φασαρία γιατί τα αγοράκια είναι πολύ περισσότερα και ενδεχομένως αυτό να την αποσυντονίζει.Στην ανάγνωση δεν έχει ιδιαίτερα προβλήματα.Από νωρίς έπιασε το νόημα της ανάγνωσης.Απλά επειδή τη βλέπω να προσπαθεί και θέλω να τη βοηθήσω.Θέλω να την πάω σε κάποιον ειδικό γιατί μπορεί να έχει κάτι ή να μην έχει πάλι και τίποτα.Η μικρή μου η κόρη είναι και λίγο συνεσταλμένη μέσα στην τάξη.Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων που με διαβάζεται και συγγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα απλά στεναχωριέμαι επειδή και αυτή στεναχωριέται.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σας, ευχαριστώ για το σχόλιο και τα καλά σας λόγια!
      Θα ήθελα να μου πεις, σε πράγματα που δεν έχουν σχέση με το διάβασμα, παρουσιάζει σημάδια διάσπασης προσοχής; Δηλαδή αν μπορεί να εκτελέσει οδηγίες, αν παίζει μόνη της κάποια παιχνίδια, αν απαντά όταν την ρωτάς κάτι κ.λ.π.
      Στο σπίτι αν την αφήσεις να κάνει τις ασκήσεις μόνη της θα χαζεύει; Πόση ώρα διαβάζει κάθε μέρα;
      Η αντιγραφή στο σπίτι την δυσκολεύει;
      Έχει παρέα στο σχολείο;
      Για πιο άμεση επικοινωνία, γράψε μου στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  31. Καλησπέρα σας, θα ήθελα να σας ρωτήσω πόσο χρόνο περίπου προτείνετε να αφιερώνει ενα παιδί με Δεπυ για να ολοκληρώσει τη μελέτη του για την επομενη ημέρα; ( εννοοώ βεβαίως πόσο θα άντεχε το ίδιο το παιδί να αφιερώσει). Πρόκειται για αγόρι Γ Δημοτικού Χωρίς να συνυπάρχουν μαθησιακές δυσκολίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γενικά η καθημερινή μελέτη θα πρέπει να μην ξεπερνά την 1 ώρα, γιατί τα παιδιά είναι ήδη κουρασμένα από το πρωί. Ξέρω όμως ότι οι περισσότεροι δάσκαλοι δίνουν ασκήσεις που απαιτούν περισσότερο χρόνο.
      Δεν μπορω να σου απαντήσω πιο συγκεκριμένα γιατί δεν γνωρίζω πόσες ασκήσεις έχει το παιδί καθημερινά ούτε πόσο έντονα είναι τα στοιχεία ΔΕΠΥ, ούτε τις συνθήκες μελέτης.
      Αν θες γράψε μου περισσότερα στο sofiatsin@gmail.com

      Διαγραφή
  32. Καλησπέρα σας. Είμαι εκπαιδευτικός γενικής εκπαίδευσης και φέτος ανέλαβα τη μελέτη ενός παιδιού με ΔΕΠ-Υ β' δημοτικού. Στην ανάγνωσή του ειναι καλός αλλά στην ορθογραφία κάνει λάθη, τα ίδια, ακόμη και αν τη γράψει 3 φορές. θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχουν κάποιες τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν ενα παιδί με Δεπ-υ στο να μάθει την ορθογραφία πιο εύκολα και να μην επαναλμβάνει τα ίδια λάθη. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, καταρχήν να σου πω ότι ένα παιδί με ΔΕΠΥ χρειάζεται μαθήματα με ειδικό παιδαγωγό.

      Βοηθά πολύ η χρήση εικόνων και χρωμάτων. π.χ. για τη λέξη ποδήλατο σχεδιάζεις ένα ποδήλατο και στις ρόδες γράφεις η με κάποιο χρώμα.
      Μπορείς να δεις τις ασκήσεις που έχω ανεβάσει σχετικά με δυσορθογραφία.

      Διαγραφή
  33. Το παιδι μου δυσκολευεται διαβαζει *παει δευερα γυμνασιου
    παραπολλες ωρες και οταν εχει διαγωνισμα τα ξερει στο σπιτι και παει σχολειο και γραφει χαλια τι παθαινει ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι είναι αυτό που δυσκολεύει το παιδί και αργεί να ολοκληρώσει το διάβασμα; Πρέπει να μου δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες για να μπορέσω να σας βοηθήσω. Φέτος δυσκολεύεται ή αυτό γινόταν και τα προηγούμενα χρόνια; Διαβάζει με άνεση ένα κείμενο; Κατανοεί αυτά που διαβάζει; Ποιο ή ποια μαθήματα είναι αυτά που το δυσκολεύουν; Γράψτε μου στο sofiatsin@gmail.com για πιο άμεση επικοινωνία

      Διαγραφή
  34. Γεια σας.Ο γιος μου παει στ δημοτικου και εχει οριακη νοητικη στερηση. Γνωριζετε αν αυτα τα παιδια εχουν βοηθεια στο γυμνασιο και γενικα τα παιδια με γενικες μαθησιακες δυσκολιεςεφοσον υπαρχει γνωματευση απο δημοσιο φορεα¨?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σας, τι εννοείτε βοήθεια στο γυμνάσιο; Αν θα υπάρχει γενικά επιείκεια από τους καθηγητές;

      Διαγραφή
    2. ναι και αν υπαρχει τμημα ενταξης

      Διαγραφή