Σελίδες

22 Ιανουαρίου 2014

Άσκηση: Δημιουργία λέξεων και προτάσεων

Δύο πολύ απλές ασκήσεις για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού και για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι ή μέσα στη σχολική τάξη. 

Για δημιουργία λέξεων:

18 Ιανουαρίου 2014

Μνημονικές τεχνικές για να βοηθήσετε τα παιδιά να θυμούνται τα μαθήματα

Οι εκπαιδευτικοί καλό είναι να χρησιμοποιούν διάφορους έξυπνους τρόπους, που βοηθούν τα παιδιά να θυμούνται ονόματα και άλλα δύσκολα στοιχεία των μαθημάτων. Θα δώσω μερικά παραδείγματα για να πάρετε ιδέες και φυσικά μπορείτε να βρείτε κι άλλα δικά σας κόλπα τα οποία μπορείτε να τα μοιραστείτε με σχόλιο σας κάτω από το αυτό το κείμενο. 

Ακροστιχίδα
Φτιάξτε ακροστοιχίδες με τα αρχικά ονομάτων ή λέξεων που πρέπει να μάθουν τα παιδιά. 
π.χ.  Ποιοί είναι  οι 3 μεγαλύτεροι τραγικοί ποιητές:
Α-ισχύλος 
Σ-οφοκλής 
Ε-υρυπίδης
Δημιουργείται η λέξη ΑΣΕ!! 

15 Ιανουαρίου 2014

Αρχαία Ελληνικά και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Από την α' γυμνασίου τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τα αρχαία ελληνικά, μάθημα που δυσκολεύει τους περισσότερους μαθητές, κυρίως αυτούς που έχουν κάποια μαθησιακή δυσκολία/ δυσλεξία.

Ανάπτυξη του λόγου στα παιδιά: 2 έως 3 ετών

Το παιδί ηλικίας 2-3 ετών χρησιμοποιεί τη γλώσσα για να μιλά και να μαθαίνει τον κόσμο γύρω του. Το παιδί μπορεί:
  • Να εκφράσει τη γνώμη του.
  • Να συζητήσει μαζί σας.
  • Να ακολουθήσει απλές οδηγίες.
  • Να κατανοεί τη χρήση των αντικειμένων και των ρημάτων.
  • Να απαντά σε ερωτήσεις τύπου «ποιος ….», «τι ….»

8 Ιανουαρίου 2014

Άσκηση: Το κουτί των λέξεων

Μια πολύ εύκολη και παράλληλα ευχάριστη άσκηση με στόχο τη βελτίωση στην ορθογραφία και την ανάγνωση, για την οποία θα χρειαστείτε:
-Ένα κουτί άδειο,το οποίο μπορείτε να "ντύσετε" με χαρτί περιτυλίγματος για να είναι πιο ωραίο. Στην πάνω πλευρά πρέπει να υπάρχει ένα άνοιγμα, όπως ας πούμε οι κάλπες των εκλογών! 

7 Ιανουαρίου 2014

Έρευνα: To 4% έως 10% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει δυσλεξία

Τις τελευταίες δεκαετίες το στίγμα που ακολουθούσε τα δυσλεκτικά παιδιά, όταν φυσικά το πρόβλημα γινόταν αντιληπτό και δεν αποδιδόταν σε νοητικές δυσκολίες, σταδιακά εκλείπει. Βέβαια, πολλές φορές το πρόβλημα της δυσλεξίας δεν αντιμετωπίζεται επαρκώς, καθώς τα παιδιά «χάνονται» στην αδυναμία ή στην αδιαφορία του περίγυρού τους. 

1 Ιανουαρίου 2014

Καλή χρονιά!

Εύχομαι το 2014 να είναι γεμάτο χαρά, αγάπη, πρόοδο, αισιοδοξία και αμέτρητα φωτεινά χαμόγελα!
Καλή Χρονιά