Σελίδες

26 Φεβρουαρίου 2014

Υπερκινητικό παιδί και διάβασμα, δυσκολίες και συμβουλές

Τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητας, που συχνά αποκαλούνται ως υπερκινητικά ή με διάσπαση προσοχής έχουν ιδιαίτερη δυσκολία στην καθημερινή σχολική μελέτη. 

Οι κυριότερες δυσκολίες είναι
- άρνηση να ξεκινήσουν το διάβασμα
- κάθονται να διαβάσουν αλλά τελικά "χαζεύουν"
- κάνουν τις μισές ασκήσεις

21 Φεβρουαρίου 2014

Άσκηση για βελτίωση στην ορθογραφία

 Μια πολύ απλή άσκηση που έχει στόχο τη βελτίωση στην ορθογραφία. Μπορεί να γίνει  σε όλα τα παιδιά του δημοτικού και του γυμνασίου με βάση πάντα το μαθησιακό επίπεδο του κάθε παιδιού.

Επιλέγουμε κάποιες ομάδες λέξεων και τις διδάσκουμε μαζί. Για να καταλάβετε τι εννοώ θα δώσω ένα παράδειγμα.

15 Φεβρουαρίου 2014

Η τιμωρία στη σχολική τάξη


 
Τιμωρία....."Δεν θα ξαναστείλω μήνυμα μέσα στην τάξη"

Πολύ συχνά οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με δύσκολες καταστάσεις και συμπεριφορές μέσα στη σχολική τάξη. Ακόμα και στη σύγχρονη εποχή ακούω για τιμωρίες όπως ορθοστασία στον πίνακα ή στη γωνία της τάξης ή γραφή 100 φορές "δεν θα ξανακάνω φασαρία μέσα στην τάξη" ή "δεν θα βγεις διάλειμμα" και άλλα τέτοια "ωραία"!!!

Μερικές συμβουλές για την τιμωρία μέσα στη σχολική τάξη:

13 Φεβρουαρίου 2014

Ενδείξεις μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία



Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις για εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών, ακόμα και στην προσχολική ηλικία, χωρίς βέβαια να μπορεί να γίνει ασφαλής διάγνωση σε αυτή την ηλικία. 

- Δυσκολία να συγκεντρωθεί
- Αδυναμία να κάτσει ακούνητο όταν ακούει ιστορίες
- Αργή ανάπτυξη λόγου

12 Φεβρουαρίου 2014

Τι είναι το WISC-III

H ονομασία του WISC βγαίνει από τα αρχικά των λέξεων Weschler Intelligence Scale for Children. Πρόκειται για ένα τεστ νοημοσύνης που απευθύνεται σε παιδιά από 6 μέχρι και 16 ετών. Φτιάχτηκε τ0 1949 από τον Αμερικανό ψυχολόγο David Weschler, ενώ το 1997 έγινε η προσαρμογή του στα ελληνικά. Θεωρείται ένα από τα πιο αξιόπιστα μέσα αξιολόγησης των γνωστικών λειτουργιών και της νοημοσύνης των παιδιών. 

Τι περιλαμβάνει το τεστ

9 Φεβρουαρίου 2014

Πρόταση βιβλίου: "Εμψυχώνοντας γονείς παιδιών με αυτισμό"

Πρόσφατα έφτασε στα χέρια μου το βιβλίο "Εμψυχώνοντας γονείς παιδιών με αυτισμό", του Ουίλλιαμ Στίλλμαν. Ο συγγραφέας είναι ο ίδιος ενήλικας με σύνδρομο Άσπεργκερ, παθιασμένος ακτιβιστής, σύμβουλος και συγγραφέας στον τομέα του αυτισμού. Έχει αφιερώσει τη ζωή του στην υπεράσπιση ατόμων που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. 
Το βιβλίο αυτό απευθύνεται κυρίως σε γονείς με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Ξεκινά από τη διάγνωση, προχωρά στην αποδοχή της διάγνωσης για να καταλήξει σε συμβουλές για την καθημερινή ζωή, την εκπαίδευση και την επικοινωνία με τα αυτιστικά παιδιά.

2 Φεβρουαρίου 2014

Άσκηση για βελτίωση στη γραφή των γραμμάτων

Όταν τα παιδιά ξεκινούν να μαθαίνουν να γράφουν τα γράμματα, συχνά δυσκολεύονται στο να τα τοποθετήσουν σωστά σε σχέση με τη γραμμή του τετραδίου. Μια πολύ απλή άσκηση - απευθύνεται σε παιδιά νηπιαγωγείου και α' δημοτικού-  που μπορείτε να κάνετε είναι η εξής:

Τα γράμματα χωρίζονται σε 3 κατηγορίες, ανάλογα με τη θέση τους πάνω στη γραμμή του τετραδίου: