Σελίδες

29 Μαρτίου 2014

Άσκηση εμπλουτισμού λεξιλογίου για παιδιά με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες

 Το να μαθαίνουν τα παιδιά καινούριες λέξεις είναι πολύ σημαντικό, καθώς έτσι αναπτύσσουν και βελτιώνουν τον προφορικό και γραπτό τους λόγο. Η παρακάτω άσκηση είναι πολύ απλή και απευθύνεται σε παιδιά με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Μπορεί να γίνει μέσα στην τάξη ή ακόμα και στο σπίτι. 

19 Μαρτίου 2014

Άσκηση ορθογραφίας: Κύκλωσε το σωστό

Μια πολύ απλή άσκηση που βοηθά τα παιδιά να μάθουν καλύτερα την ορθογραφία και μπορεί να γίνει σε παιδιά όλων των τάξεων. Βασικός στόχος είναι τα παιδιά να προσέχουν περισσότερο την ορθογραφία όταν γράφουν και οξύνει την ικανότητά τους να παρατηρούν και να εντοπίζουν τα λάθη τους. 
Πώς γίνεται η άσκηση:

14 Μαρτίου 2014

Ο πίνακας της ανάγνωσης

Πρόκειται για την βασικότερη άσκηση στην προσπάθεια βελτίωσης της δυσαναγνωσίας. Μπορεί να γίνει με παιδιά κάθε ηλικίας και τάξης που διαβάζουν αργά ή μπερδεύουν τις συλλαβές και έχουν δυσκολία στην ανάγνωση. Φτιάξτε έναν πίνακα με όλες τις συλλαβές στη σειρά, σαν αυτόν που βλέπετε εδώ.
 

13 Μαρτίου 2014

Παιχνίδι: Η εξερεύνηση των συναισθημάτων

Πρόσφατα ανακάλυψα ένα πραγματικά πολύ διαφορετικό και ιδιαίτερο επιτραπέζιο παιχνίδι. Ονομάζεται "Η εξερεύνηση των συναισθημάτων"  και είναι ένα παιχνίδι που βοηθά το παιδί 
  • στην αναγνώριση συναισθημάτων όπως η χαρά, η λύπη, ο θυμός, ο ενθουσιασμός, ο φόβος, το άγχος
  • στην έκφραση των συναισθημάτων του

11 Μαρτίου 2014

Άσκηση για τα παιδιά που κολλάνε τις λέξεις μεταξύ τους



 Πολλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δεν αφήνουν καθόλου κενό ανάμεσα στις λέξεις ή ενώνουν τα άρθρα με την λέξη που ακολουθεί ή το κενό που αφήνουν δεν είναι επαρκές. Μια πολύ απλή άσκηση βοηθά ακριβώς σε όλα τα παραπάνω.

6 Μαρτίου 2014

Σχολικός εκφοβισμός (bullying): Τι είναι και πώς αντιμετωπίζεται

 Η σημερινή μέρα, 6 Μαρτίου, είναι η παγκόσμια μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού. Ευκαιρία λοιπόν να δούμε τι είναι το φαινόμενο αυτό και πως αντιμετωπίζεται.
Ορισμός
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.