4 Δεκεμβρίου 2017

Άσκηση γραπτής έκφρασης για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες: σκηνικό, χαρακτήρας, πλοκή

Μια διασκεδαστική άσκηση που βοηθά τα παιδιά στην παραγωγή γραπτού λόγου. Απευθύνεται σε παιδιά από Β' Δημοτικού και πάνω- η θεματολογία και ο βαθμός δυσκολίας είναι ανάλογα με την ηλικία του παιδιού.


Οδηγίες

- Πάρτε 3 σακουλάκια ή κουτάκια. Γράψτε στο καθένα από έναν τίτλο: σκηνικό, χαρακτήρας, πλοκή
-Γράψτε σε χαρτιά μερικά θέματα όπως:

Σκηνικό
Χαρακτήρας
Πλοκή
Στην παραλία κλόουν Πηγαίνει σε συναυλία
Στο σπίτι μωρό Βρίσκει χαμένο θησαυρό
Στο καράβι ποδοσφαιριστής Πηγαίνει σε άλλη χώρα
Σε μια σπηλιά καπετάνιος Χάνει τα γυαλιά του
Στο δάσος αθλητής Ακούει φωνές
Στο τρένο δάσκαλος Πηγαίνει εκδρομή


- Διπλώστε το κάθε χαρτί και βάλτε το στο αντίστοιχο σακουλάκι/κουτάκι
- Ζητήστε από το παιδί να επιλέξει στην τύχη ένα χαρτί από κάθε σακουλάκι/κουτάκι.
- Με τα τρία στοιχεία που έχει, πρέπει να φτιάξει και να γράψει μια μικρή ιστορία.

Αν το παιδί δυσκολεύεται να σκεφτεί μια ιστορία, μπορείτε να κάνετε εσείς μερικές. Φροντίστε να είναι αστείες, να έχουν όμως κάποια πλοκή. Ζητήστε από το παιδί να αλλάξει κάτι από αυτά που σκεφτήκατε εσείς, έτσι ώστε μαζί να καταλήξετε σε μια όμορφη ιστορία. Γράψτε σε ένα τετράδιο- μπορείτε μάλιστα να έχετε το τετράδιο των ιστοριών σας ώστε να τις έχετε όλες συγκεντρωμένες. Έτσι θα μπορεί το παιδί να κάνει και εξάσκηση στην ανάγνωση όταν τις ξαναδιαβάζει. Παράλληλα μπορείτε να διορθώνετέ τυχόν ορθογραφικά λάθη, ώστε να μαθαίνει και ορθογραφία λέξεων, σημειώνοντας από κάτω την λέξη, τονίζοντας το σημείο προσοχής με έντονο χρώμα. 


Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου