tag:blogger.com,1999:blog-949827068228021974.post7984536639485826364..comments2024-02-22T19:21:47.302+02:00Comments on Περί μαθησιακών δυσκολιών: Τι να κάνετε αν το παιδί σας διαβάζει αργά και διστακτικά - αντιμετώπιση δυσαναγνωσίαςSofiahttp://www.blogger.com/profile/14378377614823456302noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-949827068228021974.post-39721910919805660412014-11-01T03:16:27.499+02:002014-11-01T03:16:27.499+02:00Αναστασία, είσαι ειδική παιδαγωγός; Πόσες ώρες την...Αναστασία, είσαι ειδική παιδαγωγός; Πόσες ώρες την εβδομάδα κάνετε μάθημα;Πόσο καιρό κάνετε μάθημα;Στα μαθήματα όπως η ιστορία τα πάει καλά; <br />Πιστεύω ότι πρέπει να επιμείνεις στις λίστες λέξεων, καρτέλες, εικόνες-λέξεις, ανάγνωση διαλόγων, ανάγνωση προτάσεων και κειμένων. Παράλληλα να κάνετε και γραπτή έκφραση, να τον βάζεις να διαβάζει ακόμα και αυτά που γράφει. Βρες ενδιαφέροντα για εκείνον κείμενα - π.χ. στα αγόρια αρέσουν οι ιστορίες με πειρατές, ανακαλύψεις, άγρια ζώα κλπ<br />Αν θες απάντησε μου στο sofiatsin@gmail.com για πιο άμεση επικοινωνία<br /><br />Sofiahttps://www.blogger.com/profile/14378377614823456302noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-949827068228021974.post-37203052655396055382014-10-30T12:26:46.036+02:002014-10-30T12:26:46.036+02:00Καλησπέρα, Σοφία! Έχω έναν μαθητή Ε' Δημοτικού...Καλησπέρα, Σοφία! Έχω έναν μαθητή Ε' Δημοτικού ο οποίος διαβάζει σχεδόν συλλαβιστά και μπροστά από κάθε λέξη βάζει το 'εε' όταν δυσκολεύεται. Γνωρίζει σύνθεση και ανάλυση όλων των συλλαβών, καταλαβαίνει αυτά που διαβάζει αλλά η ανάγνωσή του είναι αργή και διστακτική. ΄Εχουμε δούλεψει καρτέλες λέξεων με λέξεις ΣΦΣΦ και λέξεις που μοιάζουν με αντιπαραβολή. Έχει μια τάση να τονίζει στην παραλήγουσα όταν διαβάζει, γιατί του είναι πιο εύκολο, οπότε δουλέψαμε και με τονισμό λέξεων και ανάγνωση λέξεων οξύτονων για να "λυθεί" λίγο η γλώσσα του. Τα γράμματά του είναι πολύ καλά, και ο προφρικός του λόγος πολύ καλός. Φτιάχνει και ιστοριούλες με λέξεις που του δίνω. Μόνο γραπτό λόγο δεν έχουμε δουλέψει πολύ. Στο σχολείο δεν κάνουν ανάγνωση και ορθογραφία, αλλά και πάλι δεν είναι τρομερά ανορθόγραφος. Η διάγνωση από το νοσοκομείο που πήγε λέει για δυσκολίες στην ανάγνωση στο ανώτερο φυσιολογικό δείκτη και δυσκολία στη μνημονική ανάκληση. Και πάλι όμως, από μνήμη είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Έχω απελπιστεί, δοκιμάζω διάφορα πράγματα όπως καταλαβαίνεις αλλά δεν βλέπω αποτέλεσμα. Στο σπίτι δεν έχει χρόνο να δουλευτεί με τις καρτέλες που του δίνω, έχω μιλήσει και με τη μητέρα. Το παιδί δεν το απασχολεί και πολύ να μάθει να διαβάζει σωστά είναι η αλήθεια και γι'αυτό βαριέται συνήθως όταν συναντιόμαστε και το παραδέχεται. Καμιά συμβουλή; Οποιαδήποτε γνώμη θα μου είναι πολύτιμη! Σε ευχαριστώ!<br />ΑναστασίαAnonymousnoreply@blogger.com